×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
استفاده از «تبلت» برای آموزش بزرگسالان بیسواد

 

اقتصادتهران: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با استناد بر نتایج یک پژوهش ملی در مورد نحوه استفاده از فناوری‌های نوین در سوادآموزی گفت: امکان استفاده از فناوری‌های جدید بدلیل زیرساخت‌های موجود و همچنین میزان آمادگی سوادآموزان برای پذیرش آنها ضعیف است؛ این در حالیست که محتوای آموزش قابل ارائه در فضای دیجیتالی کم است.

به گزارش ایسنا، علی باقرزاده در همایش سوادآموزی در دنیای دیجیتال که به اهتمام این سازمان و با همکاری کمیسیون ملی یونسکو به مناسبت روز جهانی سوادآموزی برگزار شد، با اشاره به خاستگاه روز جهانی سواد آموزی گفت: ۵۲ سال گذشته به پیشنهاد ایران، سران کشورها متعهد شدند بخشی از بودجه نظامی خود را به توسعه آموزش عمومی اختصاص دهند.

وی ادامه داد: باور همگان این بود که برای کنترل جنگ، ترویج صلح و پیشرفت و آبادانی جوامع، باید نگرش‌ها و بینش‌ها را اصلاح کرد، تا انسانها صلح جویانه بیاندیشند و برای پیشرفت و آبادانی محیط زندگی خود، عالمانه مشارکت و تلاش کنند و این مهم مقدور نمی‌شود، مگر اینکه به آموزش سوادآموزی روی آورند.

وی مولفه های توسعه پایدار و نقش سواد آموزی در دستیابی به آن را تبیین کرد و گفت: امروزه آموزش و بخصوص مهارتهای اساسی سواد، به عنوان مرکز ثقل تمام عناصر و مولفه های توسعه پایدار قلمداد شده و موتور حرکت تمام شئون زندگی انسانهاست. آموزش در بیرون کشیدن مردم از فقر و ناتوانی و استیصال تعیین کننده است.

 باقرزاده همچنین به کارکردهای آموزش اشاره کرد و گفت: آموزش روشهای زراعی پایدار و درک مفاهیم تغذیه سالم و حفاظت از منابع طبیعی، تنوع زیستی و جلوگیری از اتلاف منابع و کاهش تولید زباله، نقش اساسی دارد. آموزش ظرفیت کاربری پایدار منابع طبیعی و صیانت از اکوسیستم‌های مختلف را افزایش داده و موجب حفاظت، مصرف صحیح آب و انرژی و درک مردم از تغییرات اقلیمی و زیست محیطی و همچنین حفظ شهرها و افزایش تاب آوری آنها، نقش کلیدی دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches