×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
استخدام رییس سابق IMF در صربستان

دومینیک استراوس کان پس از گذشت بیش از دو سال از کناره‌گیری از ریاست صندوق بین‌المللی پول (IMF)، به عنوان مشاور اقتصادی مقامات بلندپایه صربستان استخدام شده است.

به گزارش ایسنا، یک مقام صرب در گفت‌وگو با شبکه ABC News اظهار کرد که اعلام انتصاب وی هفته آینده پس از حل و فصل جزئیات فنی اعلام خواهد شد.

استراوس کان به نخست وزیر، معاون نخست وزیر، وزیر دارایی و وزیر اقتصاد در مورد مدیریت بدهی صربستان مشاوره خواهد داد اما در این کشور زندگی نخواهد کرد و تنها گاه به گاه خواهد آمد.

میزان دستمزد استراوس کان مشخص نشده و تنها گفته شده که به صورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

معاون نخست وزیر صربستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دولتی این کشور گفته است: استراوس کان ۶۴ ساله بدهی این کشور را برنامه‌ریزی مجدد خواهد کرد. وی در ادامه خاطرنشان کرد که اتهامات مطرح شده علیه استراوس کان به هیچ وجه به شهرت وی به عنوان یک کارشناس مالی لطمه نزده است.

استراوس کان در سال ۲۰۱۱ به اتهام آزار خدمتکار هتلی در نیویورک دستگیر شد. اگرچه این اتهامات بعدا رفع شد اما وی که در آن زمان یکی از بخت‌های پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به شمار می‌رفت، ناچار شد از مقام خود به عنوان رییس صندوق بین‌المللی پول کناره گیری کند. وی اکنون در مقامی کوچک‌تر از آنچه در سابق داشت، ظاهر شده است. صربستان یکی از فقیرترین کشورهای اروپایی است که اقتصادش ۱٫۷ درصد در سال ۲۰۱۲ کوچک شد و نرخ بیکاری در آن به ۲۴ درصد افزایش یافته در حالیکه بدهی عمومی این کشور از ۶۰ درصد تولید ناخالص داخلی فراتر رفته است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches