×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
اسامی قضات متخلف اعلام می‌شود

اقتصادتهران: سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه اگر قاضی یا کارمند قوه قضاییه تخلف مالی داشته باشد، خدمات سایر قضات زیر سوال می‌رود، گفت: بعد از هشدار اگر قاضی یا کارمندی تخلف کند، با وی برخورد قطعی می‌شود.

به گزارش مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در صد و بیست و چهارمین نشست خبری خود به سوالات خبرنگاران با گرامیداشت دهه فجر گفت: مردم همواره در مقاطع مختلف در چهار دهه با ایمان به خدا و اعتماد به نفس و پیروی از مضامین رهبری همیشه در صحنه به ویژه راهپیمایی‌ها حضور داشتند.

وی ضمن اشاره به درگذشت رضا مقدسی از فعالان رسانه‌ای؛ ضایعه فقدان ایشان را به خانواده مطبوعات تسلیت گفت.

وی در پاسخ به این سوال که رییس قوه قضاییه به انتشار اسامی قضات متخلف اشاره کرده بودند، آماری از میزان تخلفات قضات وجود دارد؟ گفت: اگر مبارزه با فساد باشد حیثیت و آبروی افراد مصون می‌ماند. عده زیادی در سلامت کار می‌کنند اما ممکن است یک فرد با کوتاهی خود آبروی بسیاری دیگر را در معرض خطر قرار دهد.

وی ادامه داد: اگر قاضی یا کارمند قوه قضاییه تخلف مالی داشته باشد، خدمات سایر قضات زیر سوال می‌رود و در همین راستا به تمامی روسای دادگستری این هشدارها داده شد. از طریق رییس قوه قضاییه هم اخیرا این هشدار مجددا تکرار شده است و در صورت ارتکاب جرم به افراد معرفی می‌شوند. ممکن است بگویند آبروی آنها و خانواده هایشان می‌رود که در اینجا باید دید با عدم معرفی چه زیان‌هایی وارد می‌شود.

محسنی اژه ای اظهار داشت: بعد از این هشدارها اگر قاضی یا کارمندی تخلف کند، با وی برخورد قطعی می‌شود.

محسنی اژه‌ای در خصوص آخرین وضعیت پرونده تعاونی مسکن شهرداری منطقه‌ ۱۸گفت: شکات عمدتاً کسانی هستند که از ابتدا عضو اصلی تعاونی نبودند و آنها عضویت را از افراد دیگر خریدند. یک تا دو هفته دیگر کیفرخواست این پرونده صادر می‌شود.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که رییس سازمان محیط زیست از مافیای خودرو و عدم کیفیت خودروها انتقاد کرده بود و اعلام کرده بود که زور رییس جمهور به اینها نمی رسد، قوه قضاییه به این مسئله ورود کرده است؟ گفت: یک مدیر وقتی حرفی را می زند خوب است که مستند حرف بزند و خوب است که به مراجع مرتبط اعلام کند ‌اینکه معاون رییس جمهور بگوید مافیا داریم و رییس جمهور زورش نمی‌رسد حرف جالبی نیست.

وی افزود: بعید می دانم خود دکتر روحانی این سخن را قبول داشته باشند. علاوه بر این سوال اینجاست که واردات بر عهده کی‌ هست؟‌ مسئول ورود و پلاک کردن این خودروها کیست؟ اگر تولید داخلی هم هست که بیشتر باید اطلاع دهند، اگر مدرکی دارند ارائه دهند من معتقد نیستم کسی زورش نمی‌رسد. اگر اسنادی دارند بفرستند و اگر جرمی احراز شود قوه قضاییه ورود می‌کند ‌انشاالله زور ما می‌رسد.

محسنی اژه ای در پاسخ به این سوال که آیا شخصی به عنوان شخص اصلی اغتشاشات دستگیر شده و آیا عامل داخلی هم بوده است؟ گفت: اینکه بگوییم یک عامل اصلی در همه جا بوده چنین چیزی نشنیدم.

وی افزود: اینکه برخی افراد داخلی بسترهایی را برای این سخنان فراهم یا به نوعی با حرف هایشان کمکی کرده باشند. در دست بررسی است اما اینکه بگوییم یک نفر از داخل عامل محرک بوده صحیح‌ نیست.

در هیچ جای دنیا به قدر سازمان زندان‌های ما آزادی مشروط، عفو قانونی و مرخصی از زندان وجود ندارد

معاون اول قوه قضاییه در خصوص برخورد بد قوه قضاییه با زندانیان گفت: بیشتر این حرفها از دشمن ضد انقلاب مطرح می‌شود. در هیچ جای دنیا به قدر سازمان زندان های ما آزادی مشروط، عفو قانونی و مرخصی از زندان وجود ندارد. در هر جایی لازم بوده هیأت های مختلفی از زندان‌ها بازدید کردند.

محسنی اژه‌ای در خصوص آخرین وضعیت قطار پرونده تبریز – مشهد گفت: تعدادی مجروح و تعدادی جان باخته داشتیم. کسانی که مصدوم هستند باید نظر نهایی پزشک اعلام و گفته شود که این فرد بهبود می یابد یا خیر؟ خود خانواده این افراد در حال تعامل هستند. هنوز کیفرخواست صادر نشده است. کسانی که به مباشرت متهم بودند و از نظر بازپرس از مسببان بودند پرونده شان در تهران رسیدگی می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches