×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
از دادن پول نقد در پمپ بنزین ها خودداری کنیم

اقتصادتهران: دست به دست کردن پول نقد با توجه به شیوع ویروس کرونا می تواند سلامت افراد را به خطر بیندازد.

به گزارش اقتصادتهران، این روزها هر جسم فیزیکی به‌خصوص پول نقدی که بین افراد دست به دست می‌شود، می‌تواند در چرخه انتقال ویروس کرونا موثر باشد، در واقع زمانیکه ما پول را بین خود و دیگران رد و بدل می‌کنیم ویروس را به اشتراک می‌گذاریم و هر چقدر بتوانیم در مراودات مالی خود پول نقد را حذف کنیم، به حذف چرخه انتشار ویروس کمک کرده ایم.

در واقع یکی از مهمترین عوامل انتشار ویروس کرونا دست زدن به اشیاء یا سطوح آلوده و سپس تماس دست آلوده با دهان، بینی و چشم فرد است، که موجب انتقال بیماری می‌شود.

از این رو پیشنهاد می شود در مراودات مالی خود از ابزارهای دیجیتال مانند پرداخت با کارت نقدی یا کیف پول الکترونیکی استفاده کنید تا به سلامت خود و افراد جامعه کمک کنید.

دست به دست کردن پول نقد در پمپ بنزین ها یکی از مهم ترین مواردی است که هم در شیوع این ویروس خطرناک موثر است و هم در قطع زنجیره ابتلا به آن تاثیر بسزایی دارد. اگرچه طبق گفته مسوولان امر، مصرف بنزین در پمپ بنزین ها با کاهش ۷۰ درصدی مردم به میانگین مصرف روزانه بنزین در کل کشور به ۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر در روز رسیده است، مقرراتی نظیر الزام اپراتورها در بنزین زدن وضع شده که در تمام پمپ بنزین ها اجرا می شود اما به هر حال هنوز هم هستند افرادی که طبق روال سنتی به ارائه پول نقد می پردازند و خود را مقید به پذیرش شرایط جدید نکرده اند.

در همین رابطه، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفته است: احتیاط های لازم مثل استفاده از دستکش، کارتخوان و هموار کردن مسیر مبادلات الکترونیک در سطح خریدهای خرد می تواند استفاده از اسکناس را کاهش دهد چرا که قطعا اسکناس یک منبع آلودگی محسوب می شود و جای تردید ندارد.

شاید این روزها پرداخت آنلاین در پمپ بنزین ها که یکی از مراکز شیوع هستند، بهترین راهکار جایگزین باشد زیرا این امر می تواند از دست به دست شدن پول نقد جلوگیری کرده و در حفظ سلامت ما و دیگران موثر باشد.

این در حالی است که با وجود بیمار شدن تعداد قابل توجهی از کارکنان مستقر در جایگاه ها، این افراد همچنان در خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نورزیده اند و همچنان به ادای این وظیفه ملی و خداپسندانه ادامه خواهند داد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches