×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
از خرید طلاهای بدون شناسه خودداری کنید

کارشناس اجرای استاندارد اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی ایلام گفت: حک شدن شناسه روی همه طلاها در واحدهای تولیدی و عرضه این فلز گرانبها و درج آن در نرخ نامه فروش اجباری است.

ˈمجتبی پالیزبانˈ در گفت و گوبا ایرنا اظهار کرد: طلای خارجی و فاقد شناسه کالای قاچاق محسوب شده و مردم باید از خرید آنها خودداری کنند.

وی ادامه داد: با توجه به فرارسیدن خریدهای نوروزی، مردم هنگام خرید از طلافروشی های معتبر باید به نرخنامه فروش با درج نام، نوع و وزن، قیمت، شماره شناسایی و عیار توجه کنند.

کارشناس اجرای استاندارد اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان ایلام گفت: بر پایه قانون کنترل و نظارت بر فلزهای گرانبها و طلا سازمان ملی استاندارد ایران، گشت مشترک و بازرسی از مراکز عرضه طلا در شهرستان های ایلام، ملکشاهی، مهران و دهلران با حضور کارشناسان این اداره و همکاری کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نماینده اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر استان و نماینده کمیسون قاچاق ارز و کالای ایلام انجام شده است.

پالیزبان افزود: طرح الزام خرید و فروش طلای شناسه دار و اعلام ممنوعیت عرضه طلای وارداتی و قاچاق به اجرا درآمده و تا پایان سال نیز در دیگر شهرستان های استان ادامه پیدا می کند.

وی بیان کرد: در صورت دیدن طلای فاقد شناسه در مراکز صنفی و یا مشاهده نرخنامه فروش (فاکتور) بدون درج شناسه به متخلفان اخطار نوشتاری و در صورت تکرار ضمن جمع آوری و توقیف طلاها، علیه واحد صنفی اقدام های قانونی و قضایی انجام می شود.

وی گفت: بر پایه ماده هفت قانون سازمان ملی استاندارد، تنها مرجع قانونی انگ گذاری و تعیین عیار فلزهای گرانبها، سازمان ملی استاندارد است.

این کارشناس و مسوول اداره استاندارد ایلام افزود: بر پایه بخشنامه کنترل و نظارت بر ساخته های طلا و فلزهای گران بهای سازمان ملی استاندارد ایران، شناسه روی طلا و جواهر با حک حروف لاتین روی کالا قابل دیدن و تشخیص است.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches