×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
ارز مبادلاتی مرجع شد

بانک مرکزی با حذف یکی از جداول اعلام نرخ ارز در وب‌سایت خود به تک نرخی شدن ارز دولتی رسمیت بخشید و نرخ ارز مبادله‌ای را جایگزین نرخ ارز مرجع کرد.

در حالی که از مهر ماه سال گذشته بانک مرکزی با اعلام دو نرخ برای ارزها (مرجع و مبادلاتی) اقدام به کنترل بازار ارز کرد و همین عامل هم باعث برخی نابه‌سامانی‌ها به‌خصوص در زمینه کالاهای اساسی و دارو شده بود از امروز ۱۵ تیرماه رسما با حذف ارزهای مرجع که به طور متوسط ۵۰ درصد پایین‌تر از نرخ‌های مبادله‌ای بود ارز دولتی را تک نرخی کرد.

در نرخ‌های مرجع که قیمت دلار در آن ۱۲۲۶ تومان ثابت بود دیگر نرخ‌ها بر اساس ارزش روزانه محاسبه می‌شدند در حالی که چه دلار و چه دیگر ارزها در نرخ‌های مبادله‌ای اعداد تا دو برابر را نیز شاهد بودند.

به این ترتیب بانک مرکزی با جایگزین کردن ارز مبادله‌ای به جای ارز مرجع علاوه بر تک نرخی کردن انواع ارز دولتی در کشور به خاطره دلار ارزان ۱۲۲۶ تومان پایان داد و رسما نرخ دلار دولتی (نرخ مرجع) امروز ۲۴ هزار و ۷۷۹ ریال اعلام شد.

در جدول ارائه شده از سوی بانک مرکزی قیمت هر دلار آمریکا ۲۴ هزار و ۷۷۵ ریال، پوند انگلیس ۳۶ هزار و ۹۴۸ ریال و یورو ۳۱ هزار و ۷۹۷ ریال اعلام شده است.

همچنین بر اساس این نرخ فرانک سوییس ۲۵ هزار و ۷۴۶ ریال، کرون سوئد ۳۶۳۶ ریال وروبل روسیه ۷۴۴ ریال معامله می‌شوند.

در نرخ ارز کشورهای همسایه نیز تغییراتی به وجود آمده و به این ترتیب هر لیر ترکیه ۱۲ هزار و ۵۹۳ ریال، ریال قطر ۶۸۰۵ ریال، روپیه هند ۴۱۰ ریال و درهم امارات متحده عربی ۶۷۴۶ ریال قیمت خورده‌اند.

همچنین در معاملات امروز هر یک صد ین ژاپن ۲۴ هزار و ۵۵۰ ریال، یوان چین ۴۰۳۹ ریال و هزار وون کره جنوبی ۲۱ هزار و ۴۹۲ ریال معامله می شود.

به گزارش ایسنا با وجود اینکه دلار ۱۲۲۶ تومان عملا از گردونه سبد ارزهای دولتی حذف شده و جای آن نرخ ۲۴۷۹ تومان را در امروز گرفته است که همین عدد نیز با نرخی که در بازار مورد معامله قرار می‌گیرد حدود هزار تومان فاصله دارد.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches