×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ارزش پروژه‌های جاری پژوهشگاه نفت به ٢٠٠ میلیارد تومان رسید

اقتصادتهران: رئیس پژوهشگاه صنعت نفت از رشد چشم افسای تعداد و ارزش پروژهای جاری این مجموعه در ٢ سال اخیر خبر داد و گفت: ارزش قراردادهای جاری پژوهشگاه صنعت نفت در سال ٩۴ نسبت به سال ٩٢، با افزایش ٢ برابری همراه بوده است.

به گزارش شانا، حمیدرضا کاتوزیان پیش از ظهر روز  دوشنبه، ۶ اردیبهشت ماه در نشست خبری پژوهشگاه صنعت نفت به تشریح عملکرد پژوهشگاه صنعت نفت در سال ٩۴ پرداخت و گفت: ٣١ پروژه جاری این مجموعه در سال ٩٢ با ارزش حدود ١٠٠ میلیارد تومان، در سال ٩٣ به ۶٢ پروژه افزایش یافت و این میزان با رشد ۶٢ درصدی در ارزش پروژه‌ها نیز همراه بود.

وی افزود: با ادامه این روند فزاینده، پروژه‌های پژوهشگاه در سال ٩۴ نیز نسبت به سال ٩٣ با رشد ١۴ درصدی در تعداد و رشد ۵٢ درصدی در ارزش همراه بوده است.

به گفته این مقام مسئول، در مجموع در مقایسه عملکرد پارسال پژوهشگاه صنعت نفت با سال ٩٢، ارزش پروژه‌ها و قراردادهای جاری این مجموعه ٢ برابر و تعداد آن حدود سه برابر افزایش یافته است.

کاتوزیان همچنین به توسعه تعامل بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت اشاره کرد و گفت: توسعه فناوری با رویکرد تجاری سازی در دستور کار پژوهشگاه قرار دارد و به این منظور، شکل گیری شرکت‌های دانش بنیان پژوهشگاه دنبال می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی ذخایر شیل گازی در لرستان به همت پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت، از اعلام برآوردهای اولیه ذخایر شناسایی شده خودداری کرد و گفت: هر گونه عدد و رقم در حوزه اکتشاف منابع متعارف و غیرمتعارف هیدروکربوری باید به طور رسمی از سوی وزارت نفت اعلام شود.

کاتوزیان در پاسخ به سئوالی مبنی بر مقرون به صرفه بودن یا نبودن برداشت منابع غیر متعارف، عنوان کرد: با توجه به هزینه‌های گزاف برداشت این دست از منابع که در خصوص شیلهای نفتی به ۵٠ دلار برای هر بشکه بالغ می شود، قطعا برداشت این منابع مقرون به صرفه نیست؛ اما از آنجا که شناسایی این منابع، هزینه های کلانی به همراه ندارد، این اقدام با هدف تکمیل اطلاعات کشور در حوزه میزان دسترسی به ذخایر نفت و گاز اعم از متعارف و نامتعارف سودمند است.

٩۵ درصد پروژه‌های پژوهشگاه صنعت نفت، متقاضی محور است

وی با بیان این که ٩۵ درصد پروژه های پژوهشگاه صنعت نفت، متقاضی محور است، تصریح کرد: این پژوهشگاه در صدد اجرای پروژه‌هایی است که پاسخگوی نیازهای صنعت نفت و مشکلات تکنولوژیکی و پژوهشی این صنعت باشد.

کاتوزیان از تدوین برنامه راهبردی پژوهشگاه صنعت نفت و تصویب این برنامه در هیئت امنای پژوهشگاه خبر داد و با بیان این که تعیین چارچوب کمک می کند انحرافی نسبت به مسئولیت‌های اصلی خود نداشته باشیم، افزود: بر اساس این برنامه راهبردی، پژوهشگاه تنها پروژه‌هایی را می پذیرد که در چارچوب تعیین شده این برنامه راهبردی باشند.

وی از تغییرات ساختاری در پژوهشگاه صنعت نفت به منظور تحقق اهداف این مجموعه نیز خبر داد و گفت: کوچک سازی ستاد و توسعه بخشهای تحقیقاتی در دستور کار پژوهشگاه قرار گرفته است و البته هنوز هم با مجموعه ایده آل فاصله داریم و باید به این منظور تلاش کنیم.

تشریح جزئیات تفاهمنامه پژوهشگاه صنعت نفت و پترواس ای آفریقای جنوبی

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در ادامه به جزئیاتی از تفاهمنامه ای که روز پنجم اردیبهشت ماه میان پژوهشگاه و شرکت پترواس ای آفریقای جنوبی امضا شد، اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهمنامه، دو طرف در زمینه فناوری تبدیل گاز طبیعی به سوخت مایع (GTL) در بستر راکتور دوغابی، تبادل اطلاعات و همکاری فنی همکاری می کنند و همچنین بازاریابی برای فروش محصولات نیز از مفاد تفاهمنامه است.

کاتوزیان همکاری در بخش‌های پالایش نفت و کاندنسیت و ساخت پالایشگاه را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: این موضوع بیشتر در آفریقای جنوبی نمود می یابد و طرف آفریقایی با اختلاط نفت خام، نفت خام ایران را در پالایشگاههای خود مورد استفاده قرار می دهد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اولویت داشتن پروژه‌های بالادستی برای وزارت نفت، عنوان کرد: در این زمینه، طرح توسعه فناورانه میدان اهواز برای پژوهشگاه صنعت نفت بسیار حائز اهمیت است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches