شنبه, ۲۲ آذر , ۱۴۰۴
اقتصاد تهران

ارتقای شاخص‌های کلیدی و جهش بلند بانک تجارت

۱ مرداد, ۱۴۰۴ - ۰۷:۴۷

ارتقای شاخص‌های کلیدی و جهش بلند بانک تجارت

مدیرعامل بانک تجارت در جمع سهامداران این بانک به تشریح دستاوردهای بانک تجارت در سال ۱۴۰۳ و برنامه‌های سال جاری پرداخت

به گزارش اقتصادتهران به نقل از مدیریت امور روابط‌عمومی بانک تجارت، دکتر هادی اخلاقی فیض آثار در گزارش خود در مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۴۰۳ به تشریح عملکرد این بانک مبتنی بر تمرکز بر محصولات نوآورانه و تامین مالی مشتریان پرداخت.

مدیرعامل بانک تجارت در ابتدا به استقرار سیستم متمرکز بانکداری منظومه تجارت، تعویض سوئیچ بانک، مهاجرت از سامانه‌های جزیره‌ای به سامانه متمرکز ایجاد، تجهیز و تکمیل مراکز داده پشتیبان، اقدامات حوزه امنیت اطلاعات در چارچوب راهبری امنیت و تاب آوری سایبری، امنیت شبکه و هوش سایبری پرداخت که حاصل آن پشتیبانی قدرتمند از بخش عملیات، ایجاد زیرساخت برای توسعه محصولات نو و ارتقای درصد تراکنش‌های موفق به ۹۹٫۹۴ درصد بوده است.

دکتر اخلاقی در ادامه به موضوع اجرای بانکداری جامع با هدف تنوع‌بخشی به سبد مشتریان و کاهش ریسک تمرکز پرداخت و گفت: سهم از منابع ۵۰۰ مشتری بزرگ بانک تجارت در پایان سال ۱۴۰۰ عدد ۴۵ درصد و سهم از تسهیلات ۵۵ درصد را نشان می‌داده که ریسک بالایی را به همراه داشته است. با تغییر استراتژی در رویکرد بانک نسبت به بازار و توجه به لایه‌های مختلف کسب‌وکاری از جمله اصناف، تجاری و اشخاص، امروز سهم این مشتریان افزایش چشمگیری داشته به نحوی که مشتریان فعال اصناف تا ۷۳ درصد، اشخاص تا ۵۴ درصد، کسب‌وکارهای کوچک تا ۷۳ درصد و مشتریان حقوقی تا ۳۷ درصد رشد را نشان می‌دهد که این روند نشان‌دهنده کاهش چشمگیر ریسک تمرکز و توجه بیشتر بانک تجارت به بخش‌های مختلف اقتصادی کشور است.

مدیرعامل بانک تجارت در ادامه به شاخص بهره‌وری از منابع و رویکرد تامین مالی مشتریان از روش تعهدی اشاره کرد و گفت: سهم بانک از اقتصاد و سهم از نقدینگی به عنوان شاخص استانداردساز در سال ۱۳۹۹ حدود ۶ درصد بوده و این سهم در پایان سال ۱۴۰۳ با افزایش حدودا دوبرابری و رسیدن به جایگاه دوم بین بانک‌های کشور به ۱۱٫۳ درصد رسیده و با تکیه بر حمایت سهامداران و توان کارکنان، کسب رتبه نخست در سهم از بازار در پایان سال ۱۴۰۵ هدفگذاری شده است.

دکتر اخلاقی همچنین به مبحث تامین مالی اعتباری مشتریان از طریق محصولات نو بانک تجارت و فروش ۶۴ همتی این محصولات در سال ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: این عملکرد در حالی است که مصارف تامین مالی نقدی در همین بازه زمانی ۵ همت بوده و نشان‌دهنده بهره‌وری

دیدگاه ها بسته هستند.

  • پستی یافت نشد.

آخرین خبر ها