×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
ارائه موتور M15i و تحولی در کوییک GX و محصولات جدید سایپا

اقتصادتهران: تجربه و تاریخ بارها نشان داده که اگر متخصصان ایرانی بخواهند به فناوری‌های نوین دست پیدا کنند، هیچ مانعی نمی‌تواند بر سر راه آنان قرار گیرد. اینبار متخصصان توانمند گروه شرکت خودروسازی سایپا توانستند موتور M15i سایپا که نسخه ارتقاء یافته موتور M15 به شمار می‌آید را، پس از موفقیت در انواع تست‌های فنی بر روی محصولات جدید کوییکGX، سایناGX، اطلس و سهند گروه سایپا پیاده کرده و تمامی آزمون‌های سطح خودرو، آماده تجاری سازی و ارایه به مشتری را به انجام برسانند.

به گزارش اقتصادتهران، بهبود قابل توجه قدرت موتور و شتاب اولیه،‌ در محک پیشرانه جدید سایپا برای افرادی که موفق شدند آن را تست کرده و محک بزنند قابل ملاحظه بود.

به همین منظور نتایج حاصله از آزمایش پیشرانهM15i در تست رانندگی خودروی کوییک GX که به همین منظور برگزار شد حاکی از آن است که رضایت مشتریان، ‌حاصل شده است به گونه‌ای که بیشتر افرادی که پیشرانه جدید سایپا را محک زدند، عنوان کردند که قدرت و شتاب خودرو افزایش یافته است. از آنجا که موتور یاد شده توانسته انتظارات مشتریان را برآورده کند،‌ قطعا رانندگی با محصولات پلتفرم X200 گروه سایپا، برای رانندگان لذت‌بخش خواهد شد.

تغییرات و بهبودهای انجام شده روی این موتور شامل طراحی سرسیلندر جدید با هدف بهبود محفظه احتراق، خنک کاری، پورت های هوا و دود، قابلیت استفاده از تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ CVVT و میل سوپاپ جدید متناسب با آن و نیز افزایش نسبت تراکم موتور تا ۱۰.۵ با استفاده از طراحی پیستون‌های جدید است.

موتور M15iبا توان ۹۰ اسب بخار، دارای برتری حدود ۷ درصدی عملکرد و حدود نیم لیتر کاهش مصرف سوخت نسبت به خودروی مجهز به موتورM15 فعلی، است.

این در حالی است که کاهش سطح آلایندگی محصولات، ارتقا به یورو ۵ و قابلیت ارتقا به یورو ۶ و افزایش کیفیت در محصولات پلتفرم X200 گروه سایپا، در محصولات جدید سایپا به چشم می‌خورد.

حال با ورود محصولات جدید اطلس و سهند و تجهیز آنها به پیشرانه M15i،‌ اتفاق‌های مثبت و جدیدی در بازار خودرو، رخ خواهد داد و همانگونه که مردم انتظار دارند و طی ۲۲ ماه گذشته گروه خودروسازی سایپا وعده داده است،‌ محصولات جدید ضمن افزایش توان،‌ کاهش هزینه‌ نگهداری و کاهش مصرف سوخت خواهند داشت.

علاوه بر این، استفاده از رینگ‌های پیستون و یاتاقان‌های طرح جدید نیز در راستای کمک به کاهش اصطکاک موتور و کاهش مصرف سوخت انجام گرفته است.

همچنین با هدف کمک هرچه بیشتر به کاهش مصرف سوخت و بهبود آلایندگی از طرح منیفولد هوای کاملا جدید با قابلیت نصب دریچه گاز برقی و بهبود زاویه پاشش انژکتورها و نیز از طرح منیفولد دود است (به جای طرح چدنی  M15فعلی) در این موتور بهره گیری شده است.

از سوی دیگر، تغییرات و بهبودهای انجام شده روی این موتور شامل طراحی سرسیلندر جدید با هدف بهبود محفظه احتراق، خنک کاری، پورت‌های هوا و دود، قابلیت استفاده از تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ CVVT و میل سوپاپ جدید متناسب با آن و نیز افزایش نسبت تراکم موتور تا ۱۰.۵ با استفاده از طراحی پیستون‌های جدید است.

این در حالی است که بدون شک، کاهش مصرف بنزین در کشور یکی از مهم‌ترین آثار طراحی و روانه بازار شدن محصولات جدید سایپاست که گذشت زمان این ادعا را ثابت خواهد کرد.

 

 

 

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches