×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
ارائه ریال دیجیتال بانک کشاورزی تحولی شگرف در دنیای فناوری

اقتصادتهران: بانک کشاورزی با مجوز بانک مرکزی به عنوان عضو متولی زیست بوم ریال دیجیتال انتخاب شده است و به زودی نسبت به عملیاتی کردن ریال دیجیتال (رمز ریال) در اپلیکیشن باران اقدام خواهد کرد.

به گزارش اقتصادتهران، این خبر نویدبخش، ورود بانک کشاورزی به دنیال مدرن و فراتکنولوژی است که بدون شک با استقبال، همراهی و خرسندی مشتریان این بانک مواجه خواهد شد. این که یک بانک بتواند گستره اقدمات و فعالیت خود را به قدری وسیع نماید که دیگر حد و مرز‌های قوانین سنتی دست و پاگیر مبادلات مرسوم تجاری در آن وجود نداشته باشد بدون شک یک اقدام بسیار حرفه‌ای و بس عظیم در فعالیت‌های پیش روی بانک کشاورزی قرار خواهد داد.

در تعریف رمز ریال می‌توان گفت که رمز ریال یا همان ریال دیجیتال یک نوع پول نقد الکترونیکی است که به عنوان نسخه الکترونیکی اسکناس‌های رایج در ایران مطرح شده است و از نظر ارزش هم به ریال کاغذی سنتی موجود متصل می‌شود.

رمز ریال، ارز دیجیتال بانک مرکزی ایران و به نوعی نسخه الکترونیکی اسکناس‌های رایج در کشورمان است. البته ارزش رمز ریال با ارزش ریال سنتی کاغذی برابر بوده و به آن متصل است. رمز ریال یا ریال دیجیتال را می‌توان مکمل پول نقد در نظر گرفت که به افزایش سرعت انجام مبادلات پولی و مالی در کشور می‌انجامد. در وصف بیشتر رمز ریال می‌توان گفت: در رمز ریال، اصل و ذات پول به صورت الکترونیکی منتقل می‌شود و نیازی به تسویه بین بانکی ندارد. به همین خاطر تراکنش‌های مبتنی بر رمز ریال بلافاصله انجام می‌شوند. به طوری‌که پرداخت و دریافت وجوه در عرضه چند ثانیه انجام خواهد شد.

ورود بانک کشاورزی به عنوان بانک تخصصی کشاورزان در این زمینه به طور حتم با واکنش‌های مثبتی از سوی بازار و نیز فعالان این صنف مواجه خواهد شد چرا که یک بانک تخصصی، عملیات رمز ریال را پشتیبانی و حمایت خواهد کرد که این امر، مساله‌ای بسیار خوشایند به شمار می‌رود.

به عبارت دیگر ریال دیجیتال، همان اسکناس ریال است که ضمن داشتن ثبات قیمتی بیشتر و تاثیرگذاری مثبت بر افزایش ارزش پول ملی، دارای مزایای فراوانی از جمله کاهش تقاضا برای پول نقدی و چاپ اسکناس، تسهیل جابه جایی پول و انجام معاملات مالی، توسعه بانکداری دیجیتال و نیز سرعت و دقت بیشتر در مبارزه با پولشویی نسبت به سایر پول های رایج و رمز ارزها است.

اپلیکیشن باران نیز که معرف تمامی کاربران و مشتریان بانک کشاورزی است، امکاناتی دارد که پس از عملیاتی شدن رمز ریال، امکان شارژ کیف پول و تهیه ریال دیجیتال مشتریان از طریق این اپلیکیشن امکانپذیر خواهد بود.

به طور کلی می‌توان گفت که انجام خریدهای روزانه از طریق پذیرندگان پشتیبانی کننده ریال دیجیتال، خرید شارژ، پرداخت قبوض، خرید بسته اینترنتی، انتقال اعتبار به دیگران و انجام سایر خدمات مالی و بانکی که یک مشتری بدان نیاز دارد از کاربردهای ریال دیجیتال است.

لازم به ذکر است انتقال ریال دیجیتال بدون هیچ هزینه ای به فردی که کیف ریال دیجیتال داشته باشد، امکان پذیر است؛ همچنین این امکان وجود دارد اعتبار کیف پول را دوباره به ریال تبدیل و به راحتی به حساب خود یا دیگری انتقال داد.

در اینجا ذکر این نکته ضروری است که دولت برای ارائه رمز ریال اهداف مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، دور زدن تحریم‌ها است. در واقع کشورهایی همچون ایران و روسیه که تحت تحریم هستند، در توسعه ارزهای دیجیتال فعالیت بیشتری دارند و این که بانک کشاورزی به عنوان یک بانک تخصصی پیشرو در این زمینه است، موفقیتی بزرگ و نقطه عطفی در تاریخ فعالیت‌های این بانک به شمار می‌رود.

گفتنی است درحال حاضر با مجوز بانک مرکزی، چهار بانک کشاورزی، ملی، ملت و تجارت به عنوان اعضای متولی زیست بوم ریال دیجیتال کشور، نسبت به انجام مراحل پیاده سازی ریال دیجیتال در اپلیکیشن‌های خود اقدام کرده‌اند.

امید است بانک کشاورزی با این اقدام و ورود به دنیای رمز ریال، علاوه بر توسعه فعالیت‌های خویش، بتواند گامی موثر در راستای توسعه قانونی رمز ارز‌های دیجیتال نیز انجام دهد.

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches