×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
ارائه راهکارهای اجرایی سازی دولت قرآنی در نمایشگاه بیست و یکم

موج : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارائه برنامه هایی برای اجرایی سازی طرح دولت قرآنی در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبرداد.

سید محمد حسینی در نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با بیان این مطلب تصریح کرد: بیست و یکمین دوره نمایشگاه قرآن کریم هم زمان با بیست و ششمین روز شعبان ماه آغاز و تا روز ۲۶ رمضان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: نمایشگاه قرآن کریم در مقایسه با سایر نمایشگاه های برگزار شده در حوزه فرهنگ از قبیل نمایشگاه مطبوعات و رسانه های دیجیتال بسیار طولانی تر است و این نشان از اهمیت مقوله قرآن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن خبرداد و اظهارداشت: امسال تلاش کرده ایم در کنار برپایی نمایشگاه در مصلی امام خمینی (ره)، نمایشگاه مجازی را نیز برپا کنیم.

وی ادامه داد: مشتاقان قرآنی می توانند از این طریق به صورت مجازی از یک سفر قرآنی مجازی بهره مند شوند.

حسینی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را بزرگترین نمایشگاه برگزار شده در سطح جهان اسلام دانست و خاطرنشان ساخت: نمایشگاه بین المللی که امسال قرار است بیست و یکمین دوره آن برگزار شود بزرگترین نمایشگاه برگزار شده در سطح جهان اسلام است.

وی افزود: کیفیت محصولات ارائه شده در این نمایشگاه بسیار بالاست و ترجمه ها، تفسیرها و آثار هنری قرآنی که در این نمایشگاه ارائه می شود از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص شعار بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اذعان داشت: شعار این دوره از نمایشگاه قرآن کریم ” سبک زندگی قرآنی” خواهد بود و تلاش کرده ایم به سوالات بازدید کنندگان در این رابطه پاسخ داده شود.

حسینی ارائه راهکارهای اجرای دولت قرآنی را یکی از برنامه های این دوره از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم دانست و گفت: در این دوره از نمایشگاه با توجه به اینکه در آستانه تشکیل دولت یازدهم قرار داریم تلاش شده است راهکارهایی برای اداره دولت بر اساس احادیث و آیات الهی ارائه شود.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته شده در دولت و نهم و دهم در خصوص مسائل قرآنی بیان داشت: اقدامات بسیار ویژه ای در دولت نهم و دهم در حوزه قرآن صورت گرفته شد و در کنار سایر مسائل فرهنگی، مباحث قرآنی نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: خوشبختانه در سال های اخیر اعتبارات ویژه ای به حوزه قرآن اختصاص داده شده و پیشرفت های این حوزه نیز بیشتر به دلیل توجه مطلوب به این بخش بوده است.

حسینی از حضور رئیس جمهور دولت منتخب در مراسم اختتامیه بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبرداد و تصریح کرد: تلاش کرده ایم رئیس جمهور دولت یازدهم در مراسم اختتامیه بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور پیدا کند تا از این طریق با اقدامات صورت گرفته شده در حوزه قرآنی بیش از پیش آشنایی پیدا کند.

وی در خصوص اقدامات حمایتی صورت گرفته شده از فعالان قرآنی اظهارداشت: تاکنون موفق شده ایم ۱۳ هزار خانوار قرآنی را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و ۱۵۰۰ خانوار نیز از بیمه های تکمیلی ما برخوردار شده اند.

وی از توزیع یک میلیون نسخه قرآن در کشورهای مختلف و به ویژه کشورهای اسلامی خبرداد و گفت: تاکنون یک میلیون نسخه قرآن آماده شده که به زودی در سطح کشورهای مختلف جهان و میان مشتاقان قرآن اهدا خواهد شد.

حسینی با اشاره به همکاری وزارت ورزش و جوانان با وزارت ارشاد برای برپایی بخش قرآن و آیین جوانمردی در بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اذعان داشت: اخلاق جوانمردی همواره مهم تر از قهرمانی های ورزشکاران بوده است و تلاش کرده ایم در این دوره از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بخشی را به موضوع تقویت روحیه جوانمردی در میان ورزشکاران اختصاص دهیم.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches