×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ارائه تسهیلات به عرضه کنندگان کالاهای داخلی

اقتصادتهران: با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد، شهرداری این شهر ملکف به ارائه تسهیلات به واحد های صنفی عرضه کننده کالاهای داخلی شد.

به گزارش ایرنا، در نشست علنی روز پنجشنبه شورای اسلامی شهر مشهد نظریه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در باره ارائه تسهیلات به واحدهای صنفی عرضه کننده تولیدات داخلی بررسی و با ۱۱ رای موافق از ۱۹ عضو حاضر در این نشست به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این زمینه گفت: ترویج عرضه کالاهای داخلی از اصول اقتصاد مقاومتی، تاکیدات رهبر معظم انقلاب و از ضروریات شهری است.

محمد سهیلی افزود: عرضه کالاهای خارجی و قاچاق کالا ضربه بسیار به اشتغال داخلی وارد می کند که باید با نهادینه کردن فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی از بروز این مشکلات جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: طبق این مصوبه تخفیفاتی به واحدهای صنفی عرضه کننده تولیدات داخلی در سه سطح تخفیف در خدمات بهره برداری موقت، تخفیف در عوارض کسب و پیشه و تخفیف در بهای خدمات پسماند ارائه می شود.

وی گفت: شهرداری باید طی ۲ ماه دستورالعمل اجرایی ارائه تسهیلات به واحدهای عرضه کننده کالاهای داخلی را تهیه و برای تصویب به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه کند.

سهیلی افزود: برای نظارت در این زمینه نیز تمهیداتی اندیشیده شده و نظارتها در سه بخش انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: از اتاقهای اصناف، کارگزاران درآمدی شهرداری و تشکلهای مردمی برای نظارت بر این امر استفاده خواهد شد.

معاون اداری، مالی شهرداری مشهد نیز در این باره گفت: ارائه ساز و کارهای شهرداری برای تشویق عرضه کنندگان تولیدات داخلی امری بدیهی است اما باید آئین نامه اجرایی برای ضمانت این مصوبه وجود داشته باشد.

محمد آذری افزود: بیش از ۱۴۰ هزار واحد صنفی در مشهد وجود دارد که برای آنها قبوض عوارض سالیانه صادر می شود.

وی اظهار کرد: این واحدهای صنفی پارسال ۸۰ میلیارد ریال عوارض پرداخت کردند و درآمد شهرداری از محل بهره برداری موقت اصناف نیز ۵۰ میلیارد ریال بود.

وی گفت: با توجه به درآمدهای حاصله از محل عوارض صنفی در مجموع ارائه تسهیلات به صنوف بار مالی سنگینی را به شهرداری تحمیل نمی کند ولی ضمانتهای اجرایی و نظارت بر فروشگاه ها از دغدغه هایی است که نیاز به آئین نامه اجرایی دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches