×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران: وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۲۷ درصد از کل طرح ها و واحدهای راکد صنعتی و کشاورزی در کشور موفق به عقد قرارداد با بانک ها برای دریافت تسهیلات شده اند.

به گزارش ایرنا، «محمود حجتی» شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون ۳۳ هزار و ۳۹۷ واحد صنعتی و کشاورزی راکد به بانک ها در سطح کشور معرفی شده اند که با هشت هزار و ۹۵۲ مورد آن ها که ۲۷ درصد کل واحدها را شامل می شود، عقد قرارداد شده است.

مسئول معین اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه در کشور افزود: این در حالیست که در استان کرمانشاه از ۵۳۷ مورد ارجاع شده به بانک ها، تنها با ۶۹ مورد آن برای پرداخت تسهیلات عقد قرارداد شده که شامل ۱۴ درصد کل واحدها می شود.

حجتی با بیان اینکه عملکرد پرداخت تسهیلات به واحدهای راکد استان از میانگین کشوری کمتر است، از بانک های استان کرمانشاه خواست تا در این خصوص همکاری بیشتری داشته باشند.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با بیان اینکه احیای واحدهای راکد تولیدی می تواند اقتصاد کشور را شکوفا کند، افزود: به جریان افتادن سرمایه های راکد و ایجاد اشتغال از جمله مزایای فعال کردن واحدهای تعطیل شده است.

وی با مهم ارزیابی کردن بحث اقتصاد مقاومتی، به اجرای طرح های ملی و استانی این طرح در کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: ممکن است اجرای برخی از این طرح ها با موانع و مشکلاتی همراه باشد که البته می تواند با درایت و مدیریت رفع شود.

حجتی ادامه داد: بخش عمده ای از این مشکلات با درایت استاندار کاردان کرمانشاه و همچنین همکاری خوب دستگاه های اجرایی در داخل خود استان قابل حل است.

مسئول معین اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه در کشور همچنین از اعلام آمادگی این ستاد در تهران برای حل و فصل مشکلات عدیده اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: دبیرخانه ما آماده دریافت مشکلات استان کرمانشاه است.

وی تاکید کرد: دولت به صورت جدی عزم خود را جزم کرده تا بحث اقتصاد مقاومتی را که بسیار مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هم قرار دارد، به سرانجام برساند.

حجتی در بخش دیگری از سخنانش به عملکرد مناسب دولت برای ثبات بخشی به اقتصاد و بهبود اوضاع کشور در حوزه های مختلف نیز اشاره کرد و گفت: کاهش تورم ۴۰ درصدی به حدود ۱۰درصد نمونه ای از تلاش های موفق دولت بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: دولت و دستگاه دیپلماسی با تلاش های فراوان و حمایت رهبری موفق به توافق با قدرت های جهانی با عنوان «برجام» شد، هرچند این توافق با انتقادهایی در داخل رو به رو شده اما خوب است بدانیم حداقل دستاورد آن تعلیق و رفع قطعنامه های ضد ایرانی بود که در دولت گذشته بر ملت ایران تحمیل شد.

وی با بیان اینکه مذاکرات هسته ای در واقع نوعی توافق برد- برد برای طرفین بود، گفت: در پی این توافق بسیاری از کشورها که با ایران قطع رابطه کرده بودند دوباره خواهان برقراری ارتباط با کشورمان شدند.

حجتی با بیان اینکه ایران روند خوبی در پیش گرفته و وضعیت اقتصادی باثباتی پیدا کرده است، گفت: باید مواظب برخی عکس العمل های احساسی در داخل باشیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches