×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
ارائه الگوهای پوشش بانوان در نمایشگاه مد و لباس

اقتصادتهران: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری چهارمین دوره جشنواره تسنیم از تاریخ ۱۶ الی ۲۳ دی ماه در بوستان گفتگو خبرداد.

حجت الاسلام میثم امرودی در نشست خبری چهارمین دوره جشنواره مد و پوشش اسلامی-ایرانی که با حضور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار شد، اظهارداشت: شهرداری تهران همواره سه نگاه نسبت به بانوان را دردستور کار خود قرار داده است. به این معنی که هر اتفاق و فعالیت فرهنگی و اجتماعی نباید به ماموریت های اصلی بانوان در شهر لطمه بزند. واقعیت این است که زنان نسبت به مردان نقش های ویژه ای همچون مادری دارند به طور قطع هیچ کس مخالف فعالیت و اشتغال بانوان در جامعه نیست جز آنجا که به وظایف طبیعی آنان صدمه ای وارد شود.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری اول بانوان را در قالب خانواده می بینید، عنوان کرد: امروز دشمن مهمترین عنصر نگه دارنده فرهنگ جامعه یعنی خانواده را نشانه گرفته است لذا تمام فعالیت های ما با توجه ویژه به خانواده صورت می پذیرد که یکی از نمونه های آن همین جشنواره تسنیم است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر رویکرد ویژه مدیریت شهری برای ایجاد عدالت و توزیع مناسب امکانات برای بانوان تصریح کرد: فضاهای عمومی در کشور بیشتر از آن مردان است و در بیشتر موارد خانواده های عزیز نمی توانند ازاین امکانات استفاده کنند. براین اساس شهرداری برای رعایت عدالت فضاهای ویژه ای چون بوستان مادران و شهربانوها را فعال کرده است .این امر در راستای توزیع امکانات برای بانوان اتفاق افتاده است.

امرودی ادامه داد: توسعه شهربانوها را در سال ۹۵ در دستور کار خود قرار داده ایم. در واقع همانطور که شهرداری سعی کرد فاصله شمال و جنوب تهران را کم کند تلاش می کند فضاهای ویژه ای را به بانوان اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه قدرت و  توانایی زیادی در زنان شهر تهران نهفته است، تصریح کرد: آمارها نشان می دهد امروز استفاده کنندگان از سراهای محلات خانم ها هستند. حضور بانوان سرمایه اجتماعی مهمی است و بهره مندی از این توانایی یکی از ارکان اساسی برای رسیدن به شهر مطلوب است. ما به دنبال این هستیم که در محیطی ایرانی-اسلامی و امن  زندگی کنیم و بانوان عنصر اساسی برای رسیدن به این هدف هستند.

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران جشنواره تسنیم ماحصل فعالیت هایی است که توسط بانوان در محلات شکل گرفته است و نسبت به اولین دوره از جشنواره تکامل بسیار زیادی داشته است.

امرودی با اشاره به تفاوت های این دوره از جشنواره نسبت به دوره های قبل تصریح کرد: در دوره اول به دنبال شکل دهی خانه های تسنیم بودیم .دردوره دوم نیز آموزش و دردوره سوم دست یابی به اهداف ۱۸ گانه شهرداری تهران مدنظر ما بود . در این دوره اما  جشنواره با تاکید ویژه بر سبک زندگی برگزار می شود.

وی ادامه داد: معرفی الگوهای حجاب اجتماعی و اداری توسط خود بانوان یکی از مهمترین مولفه های این دوره از نمایشگاه است. البته امیدواریم بتوانیم فضای تولید انبوه این محصولات را فراهم کنیم.

امرودی در پایان با اشاره به اجرای طرح انضباط شهری در محله هرندی گفت: مرحله اول این طرح شامل شناسایی محله به صورت خانه به خانه انجام شد، مرحله دوم شامل جذب خانم ها نیز به پایان رسید و مرحله سوم نیز که مرتبط با جذب مردان کارتن خواب بود درحال اجراست. از هفته دیگر قرار است با قاچاقچی ها، خرده فروش ها و آشپزخانه ها که پیش تر شناسایی شده اند توسط مقامات مسوول برخورد شود.

 نمایش ۴ هزار اثر برتر از جشنواره بهترین ها از دوریختنی ها در تسنیم

در ادامه این برنامه نرگس معدنی پور مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران با تشریح اهداف برگزاری چهارمین دوره از جشنواره تسنیم اظهارداشت: هدف ما در این دوره ترویج سبک ایرانی – اسلامی و تحکیم بنیان خانواده است. ضمن اینکه شناسایی ظرفیت ها، توانمندی ها و استعدادهای بانوان از جمله محورهای مهم جشنواره امسال است.

وی با بیان اینکه کارگاه های آموزشی ما از مرداد در خانه های تسنیم آغاز و تا پایان آبان ادامه داشت، گفت: چهارمین دوره از جشنواره تسنیم در دو بخش خلاقیت های فرهنگی – هنری و ابتکارات جامعه محور برگزار می شود. به این معنی که در بخش خلاقیت های فرهنگی – هنری به موضوع پوشش اجتماعی بانوان شامل طراحی و دوخت چادر و … توجه ویژه می شود.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران ارایه الگو های مناسب پوشش اداری و اجتماعی دختران نوجوان ۹ تا ۱۶ سال را از دیگر برنامه های جشنواره معرفی کرد و گفت: براساس نظرسنجی های ما بانوان همواره از یک خلا در حوزه پوشش خانگی در اجتماعات خویشاوندی و خانواده رنج می برند. بر این اساس امسال به موضوع پوشش خانگی و پوشش اجتماعی نوجوان برای نخستین بار تاکید و توجه ویژه شده است.

به گفته معدنی پور در بخش ابتکارات جامعه محور نیز جلب مشارکت های اجتماعی بانوان و تشکیل جشنواره های اجتماعی نیز مدنظر قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به شکل گیری ۶۳۳ گروه محلی و همیار بانوان و تعریف ۷۴۵ پروژه توسط بانوان در محله ها پرداخت و گفت: از بین این تعداد پروژه از ۹۰ پروژه به عنوان پروژه های برتر در جشنواره تقدیر می شود.

معدنی پور با اشاره به زمان برگزاری نمایشگاه تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته جهارمین دوره از جشنواره تسنیم از تاریخ ۱۶ تا ۲۳ دیماه درمحل دائمی نمایشگاه های شهرداری تهران واقع دربوستان گفتگو برگزار می شود وشهروندان عزیز از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب می توانند از دستاوردهای نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران در ادامه تصریح کرد: قرار است تا ۷۳ اثر در بخش های مختلف اجتماعی-اداری به نمایش گذاشته شوند. ضمن اینکه برای اولین بار ۲۲ غرفه با سردر خانه  های تسنیم به مخاطبان معرفی می شوند.

معدنی پور نمایش ۴هزار اثر برتر جشنواره بهترین ها از دوریختنی ها را از دیگر برنامه های این دوره از تسنیم معرفی کرد و گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است ۴ نشست تخصصی در خصوص نقش مدیریت شهری درترویج، ایده سازی، برند سازی و فرهنگ سازی در خصوص پوشش اسلامی – ایرانی باحضور کارشناسان خبره برگزار شود.

تخصیص سالانه ۳۰میلیارد دلار از اقتصاد کشور به لباس و مد

قبادی مشاور معاون وزارت ارشاد و دبیر کارگروه ساماندهی مد لباس کشور نیز به عنوان یکی از سخنرانان این جلسه با تاکید بر ضرورت همکاری میان مدیریت شهری و دولت در حوزه مطالبات گفت: ظرفیت های عظیمی در سراهای محلات، فرهنگسراها و شهربانوها در تمامی مناطق ۲۲ گانه تهران وجود دارد که امیدواریم این ظرفیت ها بستر مناسبی برای ترویج پوشش ایرانی – اسلامی فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه توجه به پوشش ایرانی – اسلامی و تولید محصولات در این عرصه یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: مجموعه لباس سالانه بالغ بر ۱۰ میلیارددلار و مدلباس بالغ بر ۲۰ میلیارددلار از اقتصاد کشور را به خود اختصاص می دهد. مطمئنا اگر بتوانیم از این ظرفیت در تولید ایرانی استفاده کنیم گامی مهم در راستای اقتصادمقاومتی برداشته ایم.

به گفته قبادی هم اکنون عرضه لباس های ایرانی – اسلامی از حیث محل توزیع دچار مشکل است و به همین دلیل همکاری شهرداری تهران با مجموعه دولت در قالب راه اندازی عرضه لباس های ایرانی- اسلامی می تواند چالش های موجود را برطرف کند.

وی درپایان با اشاره به تفاهم  نامه شهرداری تهران با وازرت ارشاد در خصوص ترویج ایرانی – اسلامی تصریح کرد: خوشحالیم که معاونت اموراجتماعی وفرهنگی تهران و امور بانوان از اعضای شورای سیاست گذاری پنجمین جشنواره مد ولباس فجر هستند. مطمئنا این حضور می تواند سرفصل همکاری‌های مشترک را گسترش دهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches