×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ادبیات سند تحول بنیادین وارد مدارس می‌شود

اقتصادتهران: رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تمامی فعالیت‌های وزارتخانه در سال جاری منطبق با این سند انجام می‌شود، گفت: امسال ادبیات سند تحول بنیادین وارد مدارس خواهد شد.

رضا مددی روز سه شنبه در گفت و گو با ایسنا افزود: تمامی برنامه های سند با این فرایند انسجام پیدا می کند و در اختیار مدارس قرار می گیرد و قالب هایی طراحی شده تا ادبیاتی که وارد مدرسه می شود ، ادبیات سند تحول باشد.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر اجرای آن در نظام تعلیم و تربیت تاکید دارند، در آذر سال ۱۳۹۰ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید که در مقدمه آن آمده است: «در تهیه سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش کوشش شده تا با الهام گیری از اسناد بالادستی و بهره گیری از ارزش های بنیادین آنها و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم انداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی تبیین شود.

تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش مبتنی بر آرمان های بلند نظام اسلامی باید معطوف به چشم ‌اندازی باشد که در افق روشن ۱۴۰۴، ترسیم‌گر ایرانی توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویتی اسلامی انقلابی، الهام بخش جهان اسلام همراه با تعاملی سازنده و موثر در عرصه روابط بین‌المللی است.

سند تحول بنیادین که قرار است زمینه ساز تحول در این دستگاه انسان‌ساز باشد، دارای ۱۳۱ راهکار در ذیل چند زیرنظام است که گفته می‌شود تاکنون برنامه‌هایی ذیل بیش از ۴۰ راهکار آن به اجرا درآمده و کلیدواژه‌هایی چون حیات طیبه، توجه به ساحت‌های شش گانه تربیتی، تربیت دانش آموزانی با هویت مستقل اسلامی و ایرانی و برخورداری از مربیانی با فضایل اخلاقی و در تراز جمهوری اسلامی در آن به مشاهده می شود.

هیچ کاری در سال ۹۸ خارج از تکالیف قانونی سند تحول بنیادین انجام نمی‌شود

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در روز ۲۷ فروردین سال ۹۸ سرپرست آموزش و پرورش برنامه سال جاری را به همه معاونت ها، سازمان ها، استان ها و مناطق کشور ابلاغ کرد. در حقیقت سال ۹۸ سالی است که تمام فعالیت های وزارتخانه منطبق با این سند باید باشد و تلاش می شود در راستای اجرایی کردن راهکارها و برنامه های شورای عالی آموزش و پرورش اقدام شود.

مددی اضافه کرد: هیچ کاری در سال ۹۸ در این وزارتخانه خارج از تکالیف قانونی سند انجام نمی شود و در آموزش و پرورش چیزی به نام سند تحول و کارهای آموزش و پرورش نداریم، همه کارها و تکالیف در قالب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

به گفته وی معتقدم هیچ کاری نباید مغایر با این سند باشد و برای اینکه این کار به درستی انجام شود در تدوین برنامه سال ۹۸ وزارتخانه در قالب یک کتاب چند صد صفحه ای این موارد آورده شده است. این کتاب با بخشنامه ای که وزیر اسبق آموزش و پرورش ابلاغ کرده در سایت وزارتخانه بارگیری شده است.

وی ادامه داد: برای شفاف سازی برنامه سال ۹۸ را منتشر کرده ایم. در ستاد وزارت آموزش و پرورش، استان ها و مناطق آموزش و پرورش، کاری خلاف سند تحول بنیادین نخواهیم داشت و برنامه ها کاملا منطبق با سند تحول است و تکلیفی جز اجرای این سند نداریم. برنامه های سال ۹۸ ما و اعتباراتی که داریم صَرف همین برنامه ها خواهد شد و ارزیابی از طریق همین برنامه ها خواهد بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches