×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
ادامه فعالیت دلفیناریوم وابسته به نظر سازمان محیط‌زیست

اقتصادتهران: کتال محسنی گفت: نتیجه نمونه‌برداری و آزمایش‌ها درباره مرگ دلفین برج میلاد را به دفتر تخصصی در سازمان محیط‌زیست اعلام کرده‌ و منتظر نظر آنها درباره توقف یا ادامه فعالیت‌های مجموعه هستیم.

به گزارش مهر، مهرداد کتال محسنی معاون فنی اداره کل محیط‌زیست استان تهران درباره مرگ یک دلفین در دلفیناریوم برج میلاد و حواشی مطرح شده درباره آن توضیح داد: از سال ۹۱ مجوزهایی به این مجموعه داده شد، با دو شیر دریایی کار را آغاز کرد، سپس حیوانات دیگری به آن اضافه شد و از جمله مجوز صادرات سه شیر دریایی را هم دریافت کرد. علاوه بر این، یک شیر دریایی در سال ۹۶ تلف شد و مجوز تاکسیدرمی گرفت و این اواخر با دو دلفین و یک شیر دریایی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: در تاریخ ۳ دی امسال خبری دال بر تلف شدن یک عدد دلفین به ما رسید، همکاران ما برای بازدید و بررسی به مجموعه رفتند که تعطیل بود. فردای آن روز یعنی چهارم دی ماه گروهی متشکل از بخش‌های مختلف تخصصی و حقوقی از سازمان مرکزی محیط‌زیست و همچنین دو نفر از همکاران ما از اداره کل محیط‌زیست استان تهران از مجموعه بازدید داشتند. در ابتدا با یکسری اشکالات مواجه شدند و از ورود همکاران به بهانه هماهنگی ممانعت شد اما سرانجام پس از گذشت یک ساعت، ساعت ۱۱ موفق شدند از سردخانه و لاشه دلفین بازدید به عمل آورند.

معاون فنی اداره کل محیط‌زیست استان تهران افزود: در صورتجلسه‌ای که نماینده دلفیناریوم هم امضا کرد، مقرر شد بر اساس نمونه‌برداری که خود مسئولان دلفیناریوم انجام می‌دهند، نتایج را به ما انعکاس دهند. همچنین مقرر شد از فعالیت دلفیناریوم و نمایش عمومی هم خودداری شود. در نهایت این نتایج ابلاغ و امضای نماینده دلفیناریوم هم گرفته شد و موارد را به سازمان حفاظت محیط‌زیست انعکاس دادیم.

کتال محسنی تصریح کرد: ما مسئول دلفیناریوم که مالک، صاحب و دامپزشک دلفین‌ها هم بود، می‌شناسیم؛ مجوز اولیه هم به نام وی بوده اما بر اساس اختلافات داخلی که داشتند، شهرداری در سال ۹۵ مزایده‌ای گذاشته و پیمانکار جدیدی به کار می‌گیرد و در سال ۹۶ سازمان محیط‌زیست در جریان قرار می‌گیرد. سازمان حفاظت محیط‌زیست اوایل سال ۹۷ نامه‌ای به برج میلاد می‌زند که ما همان مالک اولیه که مجوز به نام اوست را مسئول می‌دانیم و تا زمانی که پیمانکار تازه بر سر کار نیاید و صلاحیتش به لحاظ ملاحظات محیط‌زیستی تائید نشود، از جانب ما به رسمیت شناخته نمی‌شود اما موضوع بلاتکلیف می‌ماند و مالک اولیه که دامپزشک هم بود، اصلاً در مجموعه حضور نداشته است.

وی گفت: در همان صورتجلسه تاریخ چهارم دی‌ماه مطرح کردیم که مرگ دلفین را به موقع انعکاس دهید. انتظار ما این است که علاوه بر پایش‌های دوره‌ای و خوداظهاری‌ها، اگر اتفاق خاصی هم می‌افتد، این نقاط عطف را هم باید به ما اعلام کنند. همچنین اعلام کردیم که نتایج نمونه‌برداری‌ها را به ما انعکاس دهند بنابراین همکاران ما خودشان نمونه‌برداری انجام ندادند و خود مسئولان دلفیناریوم این کار را انجام دادند. ما تأکید کردیم که شما موظف بوده‌اید شرایط آب شامل PH آب، میزان کلر، عمق و شرایط بهداشتی محل نگهداری را به ما خوداظهاری کنید اما این کار را نکرده‌اید که حیوان تلف شده و ما از طریق خبرنگاران مطلع شدیم؛ اینها ایراداتی بود که ما اعلام کردیم و گفتیم که تا تعیین تکلیف نهایی، از نمایش عمومی خودداری کنید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches