×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
اختیار فروش اموال مازاد دولت به استان‌ها داده شد

اقتصادتهران: رییس‌جمهور گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ به مدیریت استان‌ها این اختیار داده شده که با فروش اموال مازاد دولت در هر استان بخشی از منابع درآمدی مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌ها را تأمین کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در نشست خبری سفر استانی هیات دولت به مازندران که با حضور اصحاب رسانه این استان برگزار شد، اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۱ صندوقی را پیش‌بینی کردیم که زیر نظر استانداران در استان‌ها تشکیل می‌شود. در این صندوق آورده‌ای به عنوان تنخواه از سوی دولت به استان‌ها پرداخت می‌شود و منبع دیگر برای تزریق اعتبار به این صندوق درآمدهای استان است.

وی منبع دیگر برای تزریق اعتبار به این صندوق را در آمدهای استانی عنوان کرد و افزود: یکی از منابع درآمدی تعریف شده برای استان‌ها در این صندوق درآمدهای معدنی و دومین منبع مد نظر نیز فروش اموال مازاد دولت است. یعنی اگر اموالی به عنوان اموال مازاد دولت در یک استان وجود دارد، مدیریت استان می‌تواند برای فروش آن استفاده کند تا طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ برای پروژه‌های استان هزینه شود.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: مازندران پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی دارد و یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به این پروژه‌ها تشکیل همین صندوق است.

وی با تاکید بر این که بارها اعلام کردیم وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها و ادارات کل اموال مازاد را واگذار کنند، خاطرنشان کرد: قبلا روند به این شکل بود که پس از واگذاری، باید این پول به حساب خزانه واریز می‌شد که بهره بردن استان‌ها از این درآمدها کمی دشوار بود.

آیت الله رئیسی ادامه داد: اما در بودجه ۱۴۰۱ روند را تغییر دادیم و گفتیم به حساب استان واریز شود و مرکز فقط نظارت کند.

ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران

آیت‌الله رییسی با تأکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در استان گفت: یکی از بخش‌هایی که باید به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کمک کند بخش خصوصی است و ما سود بخش خصوصی را تضمین می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات ما مسائل پیش روی سرمایه‌گذاری‌ها و مشکلات مربوط به صدور مجوزهاست که در صدا و سیما هم به آن پرداخته می‌شود.

رئیس جمهور تسهیل در صدور مجوز سرمایه‌گذاری از نکاتی دانست که باید جدی گرفته شود و ادامه داد: یک کارآفرین یا سرمایه‌گذار چرا باید با مشکل مواجه شود؟ این روند باعث می‌شود پشیمان شوند و به کشورهای دیگر بروند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches