×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
احیای واحدهای صنعتی در دستور کار دولت قرار دارد

اقتصادتهران: سیدابراهیم رئیسی گفت: نقش دولت هدایت، نظارت و حمایت است اما تصدی‌گری به‌ویژه در بخش اقتصادی کار دولت نیست. بنابراین باید خصوصی‌سازی را به شکل حقیقی انجام دهیم اما تا امروز در مقوله خصوصی‌سازی درست عمل نشده است.

به گزارش ایسنا،‌ سیدابراهیم رئیسی در سفر به استان قزوین در جلسه با اقشار مختلف مردم که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: ماه رمضان رو به پایان است و امیدواریم در شب قدر مورد عفو و رحمت خداوند قرار گرفته باشیم.

وی در ادامه گفت: یکی از ظرفیت‌های استان، دشت پهناور قزوین است که رهبر معظم انقلاب به صورت خاص طی دو جلسه خصوصی به بنده در خصوص دشت قزوین تأکید داشتند.

رئیسی با اشاره به این که می‌توان در دشت قزوین کار دانش‌بنیان انجام داد، خاطرنشان کرد: در جلسات خصوصی با رهبر انقلاب، ایشان روی کشاورزی تأکید کرده و از دشت قزوین مثال زدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به استاندار قزوین در شورای اداری تأکید خواهم کرد که مطالبه مقام معظم رهبری و خواست مردم را دنبال کرده و کشاورزی دانش‌پایه را در دشت قزوین دنبال و آن‌ را به عنوان نمونه در کشور ارائه کنند.

رئیس جمهور درخصوص صنعتی‌بودن استان قزوین اظهار کرد: صنایع باید بر پایه علم و دانش باشند و استفاده از فناوری‌های نوین در صنایع محور قرار گیرد.

وی ادامه داد: در قزوین که مجموعه‌های عظیم صنعتی قرار دارد باید صنایع تعطیل و نیمه‌تعطیل را فعال کنیم تا چرخ‌های تولید بچرخند احیای واحدهای صنعتی باید در قزوین با جدیت دنبال شود؛ چرا که این امر می‌تواند ایجاد اشتغال و افزایش تولید را در پی داشته باشد.

رئیسی درخصوص آسیب‌های اجتماعی گفت: این آسیب‌ها مردم متدین قزوین را رنج می‌دهد و علاوه بر آن زیبنده استان نیست اما این آسیب‌ها را می‌توان با همکاری مردم کاهش داد و رفع کرد.

وی با اشاره به این که عمیقاً به مردمی‌سازی دولت باور دارد، افزود: هر کجا که مردم در میدان حضور پیدا کردند کار به‌خوبی پیش رفته است البته حضور مسئولان و نیروهای جهادی نیز ضرورت دارد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: گروه‌های جهادی نیز بعد از ادغام وزارت کشاورزی و جهاد سازندگی روحیه جهادی خود را حفظ کردند.

در حل آسیب‌های اجتماعی برای مردم نقش تعریف کنیم

او تصریح کرد: نسبت به مسئله نقش‌آفرینی مردم در آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و طلاق باید برنامه داشته باشیم و برای مردم نقش تعریف کرده و از گروه‌های جهادی نیز حمایت کنیم. البته امام جماعت محلات به‌مانند گذشته می‌تواند نقش محوری داشته باشد.

وی گفت: کارکرد منبر صرفاً پاسخ به شبهات نیست و مسجد از گذشته کارکرد اقتصادی و اجتماعی نیز داشته است. بنابراین فعال‌کردن مساجد بسیار مهم است و جوانان می‌توانند در مسجد نقش‌آفرینی کنند، دولت نیز نقش حمایتی دارد که این نقش باید توسط دستگاه‌های اجرایی ایفا شود.

رئیسی با اشاره به موضوع تصدی‌گری دولت گفت: نقش دولت هدایت، نظارت و حمایت است اما تصدی‌گری به‌ویژه در بخش اقتصادی کار دولت نیست. بنابراین باید خصوصی‌سازی را به شکل حقیقی انجام دهیم اما تا امروز در مقوله خصوصی‌سازی درست عمل نشده است. ما بر خصوصی‌سازی تأکید داریم اما در واگذاری‌ها باید دقت صورت گیرد و واحدها به افراد توانمند واگذار شود. البته این واحدها پس از خصوصی‌سازی باید از جانب دولت مورد حمایت قرار گیرند.

وی اضافه کرد: اصل ۴۴ قانون اساسی را به عنوان یک سیاست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در دولت دنبال خواهیم کرد تا مطابق قانون منجر به کاهش بیکاری و افزایش اشتغال شود.

رئیسی بیان کرد: مشکلات شرکت کنتورسازی و شرکت‌های امثال آن در قزوین توسط تیمی از جانب استانداری مورد بررسی قرار گیرد تا بدانیم چه کاری در دولت می‌توانیم برای احیای این واحدها انجام دهیم و نتیجه آن را به مردم اعلام کنیم تا در جریان روند امور قرار بگیرند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches