×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true

کانال اول تلویزیون دولتی آلمان، «آ.اِر.دِ» با اشاره به اینکه هنوز در مورد کافی بودن دو بسته نجات مالی تخصیص یافته قبلی به دولت مقروض یونان، گمانه زنی وجود دارد، گزارش داد: براستی آیا این دو برنامه واقعا می توانند این کشور بشدت بدهکار منطقه یورو را از بحرانی که با آن روبرو است، خارج کنند؟

برغم آنکه دولت جمهوری فدرال آلمان بطور تلویحی، اینطور اعلام موضع کرده است که یک سنت بیشتر نیز به یونانی ها نمی دهیم اما ولفگانگ شویبله، وزیر دارایی همین دولت، اعطای کمکهای بیشتر مالی به یونان را منتفی نمی داند. این در حالی است که به نظر نمی رسد کمیسر سیاستهای پولی اتحادیه اروپا نیز در مورد کمکهای بیشتر، اظهار بی میلی کرده باشد.

با این اوصاف امروز بار دیگر دولت آلمان، زیر قول خود زد و از تصمیم گیری در مورد اختصاص کمکهای مالی بیشتر به یونان از سال ۲۰۱۴ میلادی خبر داد.

توماس بربنر، خبرنگار آ.اِر.دِ گفت: هر چند وزیر دارایی آلمان همواره در مورد برنامه های کمک مالی به دولت یونان سخن می گوید اما وی نخستین بار در یک نشست تبلیغات انتخاباتی حزب دموکرات مسیحی متبوعش که در ایالت «شلسویگ هولشتاین» برگزار شد از مخالفت آلمان با هرگونه محدودیت برای کمک به یونان پرده برداشت.

وزیر دارایی آلمان اظهار کرد: ما بارها در مواضع خود گفته ایم که باید برنامه قابل اجرای معمولی را برای یونان در نظر بگیریم. ما در سراسر آلمان به این مساله اشاره کرده ایم.

با این حساب اکنون به روشنی مشخص شد اعطای کمکهای مالی بیشتر به یونان، در راه است.

چالش یونان بدهکار چنان بزرگ است که دیگر حتی احزاب اپوزیسیون آلمان نیز خود را با اظهارات وزیر دارایی، همسو و آن را مساله ای، قابل تامل نشان می دهند.

یورگن تریتین از حزب «اتحاد نود-سبز» های پارلمان فدرال آلمان (بوندس تاگ) با اشاره به اینکه معضل یونان را نمی شود بدون اختصاص کمکهای بیشتر حل کرد، گفت: ما یکسال است که منتظر شنیدن این مواضع از سوی نمایندگان دولت آلمان بودیم. چون در این مدت چندین بار به مساله یونان اشاراتی داشتیم. ما می خواهیم دولت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، پیامدهای مربوط به این کشور بحران زده منطقه یورو را برای همه روشن کند. ما فکر می کنیم آقای شویبله نیز به اجبار در مورد حقایق یونان سخن گفت.

در این میان حزب دموکرات آزادیخواه نیز اعطای هرگونه کمک مالی به یونان را اقدامی نابجا توصیف و همزمان از موضع دولت فدرال آلمان در خصوص نحوه کمک به یونان حمایت می کند.

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches