×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
احداث ۳۲ هزار مسکن در تهران طی ۴سال

اقتصادتهران: معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برنامه احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور طی ۴ سال آینده گفت: سهم تهران از این تعداد مسکن، ۳۲ هزار واحد مسکونی است.

به گزارش مهر، حامد مظاهریان در یک گفتگوی رادیویی، درباره وضعیت بازار مسکن گفت: در سال گذشته شاخص‌های مسکن بهبود نسبی این بازار را نشان می‌دادند. منتهی بعد از تکانه‌های اقتصادی که ناشی از افزایش قیمت ارز بود و از آنجایی که بخش مسکن نیز تابع اقتصاد کلان است، به دنبال آن بازار مسکن هم دچار تلاطم شد.

وی افزود: گزارش ما در ۹ ماهه امسال نشان می‌دهد که در شهر تهران در مقایسه با ۹ ماه سال گذشته ۶۳.۶ درصد افزایش قیمت مسکن داریم. در طی همین مقایسه ۹ ماهه، تعداد مبایعه‌نامه‌ها کاهشی درحدود ۲۴ درصد را نشان می‌دهد. ارزش ریالی مبایعه‌نامه‌ها حدود ۱۷.۷ درصد افزایش داشته و آیتم مثبت هم این است که تعداد پروانه‌های ساختمانی ۱۴.۴ درصد افزایش پیدا کرده است. یعنی بالاخره جذابیتی در بازار مسکن ایجاد شده که سرمایه‌گذاران به آن ورود پیدا کرده‌اند و پروانه‌های بیشتری گرفته‌اند و خانه‌های بیشتری ساخته خواهد شد.

وی درباره علت کاهش خرید و فروش مسکن با وجود افزایش صدور پروانه های ساختمانی اظهار داشت: این ناشی از آن است که بازارهای دیگر هم به همین ترتیب است. یعنی در بازارهای موازی هم می‌بینیم که یک آرامشی برقرار شده و بازار منتظر است که شرایط اقتصادی ارزیابی شود. تلاش‌های دولت هم مفید و مهم بوده و توانسته که از شتاب قیمت‌ها بکاهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches