×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
اتمام احداث دو پست اسکله از مجتمع بندری کاسپین تا پایان دی

اقتصادتهران: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اتمام احداث دو پست اسکله از مجتمع بندری کاسپین تا پایان دی ماه امسال افزود: با راه اندازی مجتمع بندری کاسپین، تولیدکنندگان می توانند محصولات خود را به کشورهای اطراف به خصوص روسیه صادر کنند.

به گزارش ایسنا، رضا مسرور در دیدار با رئیس امور اقتصاد مقاومتی سازمان برنامه و بودجه کشور، با اشاره به فعال سازی ۴۸ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در این منطقه اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی در سه سال گذشته با اعمال معافیت ها و مزایای قانونی مناطق آزاد در محدوده منطقه، بستر حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی به منظور افزایش جذب سرمایه گذار و رشد اشتغالزایی را فراهم کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اتمام احداث دو پست اسکله از مجتمع بندری کاسپین تا پایان دی ماه امسال افزود: با راه اندازی مجتمع بندری کاسپین، تولیدکنندگان در بخش های مختلف به راحتی می توانند محصولات خود را به کشورهای اطراف به خصوص روسیه صادر کنند. در واقع مجتمع بندری کاسپین با رویکرد صادراتی و هدف قرار دادن بازار روسیه، شرایط افزایش صادرات کالا را در راستای اقتصاد مقاومتی فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی در حوزه انتقال تکنولوژی، حمایت از شرکتهای دانش بنیان و رشد شاخص های اقتصادی همانند صادرات و صادرات مجدد عملکرد خوبی داشته است گفت: میزان صادرات از منطقه آزادانزلی در سال ۹۱ رقمی برابر با ۴۴۰ هزار دلار بوده که این رقم در سال ۹۴ به ۴۲ میلیون دلار رسیده است و همچنین صادرات مجدد از مسیر منطقه در هشت ماهه امسال به ۱۸۰ میلیون دلار رسیده است که از هدف پیش بینی شده برای این منطقه فراتر رفته است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه براساس آمار دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، رتبه برتر بین هفت منطقه در اجرا و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را کسب کرده ایم، تاکید کرد: این سازمان در راستای اهداف مناطق آزاد علاوه بر فعالسازی واحد های صنعتی نسبت به فعالسازی  واحد های تجاری راکد هم اقدام نموده است و در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ فروشگاه و واحد تجاری نیز در این منطقه فعال است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با تاکید بر لزوم رفع موانع تعرفه ای و مشکلات استانداردهای کالا در کشورهای حاشیه دریای خزر و تاسیس شرکت های مدیریت صادرات برای افزایش سهم ایران در مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه خزر، افزود: با توجه به اینکه کشور روسیه به عنوان هدف اصلی صادرات کالا محسوب می شود، در راستای تسهیل در امر مبادلات تجاری و اقتصادی، موانعی از این دست باید برطرف شود.

مجتبی خالصی، رئیس امور اقتصاد مقاومتی و شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه نیز در این دیدار اظهار کرد: ایجاد مراکز دانش بنیان، صادرات مجدد و صادرات از محل ترانزیت، سه رویکرد اساسی تبیین شده ستاد اقتصاد مقاومتی برای مناطق آزاد است که منطقه آزاد انزلی در این زمینه ها  دستاورد و جایگاه خوبی دارد.

وی با تقدیر از اقدامات سازمان در جذب سرمایه گذار خصوصی برای مجتمع بندری کاسپین و حمایت از واحدهای تولیدی دانش بنیان صادراتی، افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی به پنج رویکرد درون زایی با استفاده از امکانات داخلی برای تولید، برون گرایی واحدهای مستقر در مناطق آزاد با هدف صادرات کالا و خدمات به کشورهای دیگر با برند ایرانی، مردمی بودن فعالیت ها و عدالت محوری و دانش بنیان بودن آنها توجه دارد.

خالصی با اشاره به ابلاغ ۱۲۱ پروژه به عنوان اولویت های ملی سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ به ۲۳ دستگاه اجرایی تصریح کرد: هر کدام از این پروژه ها توسط دستگاه های مختلف و در سطح ملی از ابتدای اردیبهشت ماه امسال در دست اجرا بوده و براساس گزارش های دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی، پیشرفت قابل قبولی داشته است.

وی یادآور شد: در راستای بررسی و ارزیابی میزان پیشرفت فیزیکی پروژه ها، چند پروژه مهم در سطح هر منطقه که عموما واحدهای راکد یا نیمه فعال هستند، انتخاب می شوند.

رئیس امور اقتصاد مقاومتی و شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: ستاد اقتصاد مقاومتی کارگروهی را به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل داده و مصوبات این کارگروه درجهت بررسی مشکلات و پیگیری آن به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches