×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
اتصال ساوه به راه آهن سریع السیر تا یک ماه آینده

اقتصادتهران: نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت:ساوه تا یک ماه آینده به خط راه آهن سریع السیر متصل می شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا منصوری روز جمعه در آیین گرامیداشت هفته وحدت در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ساوه افزود:با اقدامات انجام شده به زودی مسیرهای ساوه – تهران، ساوه – مشهد و ساوه – همدان به خط راه آهن سریع السیر متصل خواهد شد.

وی توضیح داد:راه اندازی این مسیر ریلی نقش کلیدی در بهبود وضعیت اقتصادی و سهولت در رفت و آمدها در ساوه دارد و انقلابی در حوزه ساوه ایجاد می کند.

نماینده مردم ساوه زرندیه در خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش گفت:کار انتقال آب از سد دز سد برای شهر ساوه در حال اجراست و در هفته گذشته نیز اقدامات برای تامین لوله های انتقال با مشارکت بانک پارسیان انجام شد و قرار است هزینه های آن را بانک مذکور در رایزنی با دولت بر عهده گیرد که این قرارداد در واقع نخستین قرارداد فاینانس خارجی محسوب می شود.

منصوری با یادآوری عملیات راه سازی در شهرستان ساوه توضیح داد: طرح های متعدد راهسازی در ساوه در دست انجام است و اعتبار طرح های جاده ای استان مرکزی ۲۰ هزار میلیارد ریال است که معادل بودجه ۱۰ سال اخیر استان بوده و با بخشی از این اعتبار مسیر استان به سمت گرمسار و گرمسار به زرندیه و آبیک به طول ۱۶۰ کیلومتر احداث می شود که یکی از محورهای استراتژیک جاده ای ایران محسوب می شود.

وی اظهار کرد: ساخت و بهسازی جاده بوئین زهرا در یک سال اخیر با سرعت و بودجه معادل پنج سال گذشته انجام شده و در حوزه استان مرکزی کار به پایان رسیده و بخش نیمه تمام آن در محدوده این استان نیست.

نماینده مردم ساوه در خانه ملت افزود: عملیات آسقالت ریزی در محور ساوه به مأمونیه نیز در حال انجام است و ساخت پل های ساوه تا غرق آباد به پایان رسیده است.

منصوری با گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: اسلام و قرآن کاملترین دین و کتاب آسمانی است که برخلاف سایر کتب آسمانی با اعجاز الهی تاکنون تحریف نشده است وامروز شیعه و سنی در شهرستان ساوه در کنار هم با وحدت کامل زندگی می کنند.

امام جمعه ساوه نیز در این آیین با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اسلام و هفته وحدت، گفت: وحدت جمعیت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیونی مسلمانان جهان ضرورت امروز است تا جهان اسلام بتواند به بهترین شکل در برابر توطئه دشمنان بیایستد.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری، اهانت به مقدسات اهل سنت از نظر شرعی حرام است و همین فتوای ایشان بود که باعث شد جامعه الازهر مصر در این مورد اذعان کند ؛چنین رهبری امام همه مسلمین است.

در این آیین دف نوازی و مولودی خوانی توسط گروه کردهای مقیم ساوه به مناسبت زادروز پیامبر گرامی اسلام انجام شد.

ساوه دومین کانون جمعیتی استان مرکزی و قطب مهم تولید و صنعت است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches