×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
آموزش نیروی بومی خوزستان در اولویت است

اقتصادتهران: استاندار خوزستان با بیان اینکه این استان در سال های ۹۰ تا ۹۵ جز استان های مهاجر فرست بوده است تصریح کرد: درحال حاضر بر آموزش نیروی بومی اصرار ویژه ای داریم.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی پنجشنبه در نشست شورای اجتماعی این استان با حضور انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در گذشته برای استخدام نیروی انسانی خوزستان در طرح های ملی ایراد عدم مهارت را می گرفتند از همین رو تلاش شده تا مراکز و آموزشکده های فنی و حرفه ای با هدف مهارت آموزی تجهیز شوند.

وی با اشاره به اینکه خوزستان یکی از استراتژی ترین استان های کشور است گفت: به دلیل در هم تنیدگی منافع کشور و استان خوزستان شاهد بیشترین مداخلات در این استان هستیم.

استاندار توضیح داد: در استان خوزستان پروژه های بسیاری اجرا شده که منافع ملی را تامین کرده اما منافع استان خوزستان در آن مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر جنگ تحمیلی، جابجایی جمعیت و ناملایمتی های دیگری هم در استان رخ داده است گفت: جمعیت بسیاری از خوزستان با بافت فرهنگی متنوع به دلیل مشکلات این استان به سایر نقاط مهاجرت کرده اند اما در آنجا نیز با چالش هایی مواجه شده اند.

وی با انتقاد از نداشتن پیوست فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی پروژه های ملی در خوزستان یادآور شد: پروژه هایی مانند احداث سدهای بزرگ و طرح توسعه نیشکر از جمله این طرح هاست که مهاجرت مردم بومی را به همراه داشته است.

استاندار خوزستان یادآور شد: اراضی ساکنان مناطق روستایی که در مجاورت طرح های ملی بودند را با قیمت کارشناسی اندک خریداری کردند اما نسبت به محل سکونت و معیشت آنان غفلت شد که همین امر گسترش آسیب های اجتماعی در استان را رقم زد.

وی ادامه داد: تنوع قومیتی یک ظرفیت برای توسعه و عامل پیشرفت است اما به شرط آنکه برای آن برنامه ای باشد از همین رو تلاش شده تا برای این مسیر نقشه راه تدوین شود زیرا بدون تحلیل علمی و مطالعه راه به جایی نمی بریم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches