×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
آموزش عامل کاهش تلفات جاده ای خراسان رضوی

اقتصادتهران: مطابق آمار پزشکی قانونی در ۱۶ سال گذشته تلفات ناشی از حوادث رانندگی در جاده های خراسان رضوی به طور میانگین سالانه سه درصد کاهش یافته است.

خراسان رضوی با ۲۰ هزار و ۵۷۴ کیلومتر راه برون شهری بعد از استان فارس رتبه دوم کشور را در این بخش دارد. این استان همچنین سالانه میزبان ۲۷ میلیون زائر و مسافر داخلی و خارجی است که ۹۰ درصد آنها زمینی به این خطه سفر می کنند و از سویی حجم تردد در جاده های بین شهری، روستایی و فرعی استان به طور میانگین ماهانه حدود ۱۰ میلیون فقره است.

رتبه خراسان رضوی در کشور از نظر زیرساخت های حوزه راه قابل ملاحظه نیست به طوری که با ۱۱۰ کیلومتر آزاد راه رتبه نهم، با هزار و ۷۲ کیلومتر بزرگراه رتبه پنجم، با هزار و ۲۸۹ کیلومتر راه اصلی رتبه ششم و با سه هزار و ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی رتبه چهارم کشور را دارا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی با اشاره به کاهش متوسط سه درصد تلفات جاده ای استان گفت: این کاهش از آن جهت دارای اهمیت است که میزان تردد و سفرهای جاده ای استان سالانه حدود ۱۰ درصد رشد دارد و رسیدن به این آمار در سایه نظارت و آموزش اتفاق افتاده است.

ابراهیم نصری افزود: بر اساس آمار، تلفات جاده ای استان از سال ۸۱ تا ۹۶، کاهش داشته و خراسان رضوی در ۱۶ سال اخیر، در سال ۸۲ با هزار و ۷۵۲ نفر و سال ۹۵ با ۷۳۱ نفر بیشترین و کمترین شمار قربانیان حوادث جاده ای را داشته است.

وی گفت: مهمترین اقدام برای کاهش این آمار استقرار دوربین های نظارت تصویری و کنترل سرعت در جاده های استان است که امکان رصد شبانه روزی جاده ها را ممکن ساخته است .

رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ۱۳۹سامانه ثبت تخلف سرعت در استان نصب شده که هم اکنون ۱۰۳ سامانه آن در حال بهره برداری است.

ابوالفضل حسینی عشرت آباد افزود: آغاز نصب این سامانه ها در خراسان رضوی از سال ۹۲ آغاز شد و تا سال گذشته ۸۸ سامانه در استان مورد استفاده قرار گرفت.

وی گفت: هم اکنون ۳۶ دوربین نظارت تصویری در سطح جاده های استان فعال است که این تعداد به ۴۲ دستگاه افزایش خواهد یافت. خراسان رضوی در سال ۹۰ اولین استان در کشور بود که دوربین های نظارتی در آن نصب شد.

وی همچنین به بهره برداری از سامانه های ترددشمار القایی از سال ۹۰ تا ۹۶ در محورهای استان اشاره و بیان کرد: تعداد این سامانه ها در سال ۹۷ به ۱۱۸ مورد رسیده است.البته طرح آزمایشی نصب سامانه ترددشمار تصویری که قابلیت خواندن پلاک را نیز دارد در استان به اجرا در آمده و تا پایان امسال این سامانه با فناوری مذکور در سراسر آزادراه مشهد- باغچه نصب می شود.

حسینی اظهار داشت: پیش از این یک باسکول توزین در حال حرکت خودروهای سنگین در راههای استان نصب شده که طی هفته های آینده جمع دستگاههای نصب شده در استان به سه مورد خواهد رسید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches