×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
آموزش‌های مهارتی‌ در اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش

اقتصادتهران: مدیرکل دفتر کارودانش وزارت آموزش و پرورش گفت: ما مدرسه را نقطه اتکای دولت و ملت در توسعه همه جانبه کشور می‌دانیم و به‌ همین‌ دلیل آموزش‌های مهارتی‌ در اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش ایسنا، مصطفی آذرکیش در مراسم افتتاح دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی آموزش و پرورش خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد، گفت: تربیت نیروی کار ماهر یکی از سیاست‌ها و اهداف تشکیل شاخه کارودانش است و با توجه به مصوبه هیات وزیران، افتتاح دفتر همکاری‌های آموزش مهارتی با ماده ۲۳ آئین‌نامه همکاری موسسات تولیدی، دولتی و خصوصی در اجرای آموزش‌های مهارتی است.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های اصلی وزارت آموزش‌وپرورش در زمینه آموزش‌های مهارتی متناسب‌سازی آموزش‌ها با بازار کار است. ما تفاهم‌نامه خوبی را با وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص داریم.

مدیرکل دفتر کارودانش وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اگر آموزش‌هایی که در هنرستان‌ها ارائه می‌شود متناسب ‌با بازار کار باشد، منجر به افزایش بهره‌وری و افزایش کارایی می‌شود که نقش بسیار مهمی در تأمین نیروی انسانی ماهر دارد. این نیروی انسانی ماهر نقش‌آفرینی زیادی در توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی کشور دارد.

آذرکیش بیان کرد: استان خراسان رضوی در بسیاری از شاخص‌های کمی و کیفی آموزشی جزو استان‌های برتر است؛ برای نمونه اخیرا در المپیاد فرش رتبه اول را در سطح کشور کسب کرده که این جای قدردانی ویژه از تک تک عزیزان دارد.

وی ادامه داد: ما مدرسه را نقطه اتکای دولت و ملت در توسعه همه جانبه کشور می‌دانیم و به‌همین‌دلیل آموزش‌های مهارتی‌ در اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش است؛ دفتر همکاری‌ها ارتباط بیشتر با بخش‌های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر را ایجاد می‌کند تا نیروی انسانی که تربیت می‌کنیم در راستای اقتصادی مقاومتی باشد.

مدیرکل دفتر کارودانش وزارت آموزش و پرورش گفت: ما هم از ایده تا محصول را و هم از محصول تا فروش را در برنامه کاری دانش‌آموزان قرار دادیم تا بتوانند آن ایده را تبدیل به فروش کنند؛ ما باید دانش، نگرش و مهارت را که منجر به شایستگی بشود در فرزندان‌مان ایجاد کنیم؛ در بسیاری از مواقع تامین نیروی انسانی توسط بخش‌های صنعت از بین نیروهایی خواهد بود که الزاما باید یک دوره آموزشی را بگذرانند تا بتوانند در جایی قرار بگیرند و فعالیت داشته باشند. اگر این آموزش‌ها در دوره متوسطه با همکاری‌ها نهادینه شود، هم هزینه را کاهش می‌دهد هم بهره‌وری و کارایی را بیشتر خواهد کرد. برای این‌که نظام آموزشی کارودانش ما نزدیک به نظام ایده‌آل باشد باید همه آموزش‌ها در داخل هنرستان انجام شود و هنرستان محیط واقعی کار باشد.

مدیرکل دفتر کارودانش وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مهارتی که بچه‌های ما در محیط‌های واقعی کار کسب می‌کنند هم در بهبود کیفیت زندگی هم در اقتصاد خانواده و هم در اقتصاد کشور موثر است و منجر به این می شود که آموزش‌هایمان را نهادینه کنیم.

آذرکیش افزود: بسیار خوشحال هستیم که امروز در راستای کاربردی کردن آموزش‌ها قدم برداشته‌ایم. همکاری بسیار خوبی که وزارت صنعت، معدن و تجارت و شهرک‌های صنعتی با مجموعه آموزش و پرورش دارند جای قدردانی دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches