×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۳ فروردین - ۱۴۰۰  
true
true
آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه

اقتصادتهران: صنعت بیمه به عنوان یکی از اضلاع مهم نهادهای پولی ومالی کشور نقش و تاثیر تعیین‌کننده‌ای در رشد و اعتلای اقتصاد کشور ایفا می‌کند.

سرمایه و منابع انسانی در هرعرصه‌ای دارای اهمیت ویژه‌ای هستند و از آنجا که وجود سرمایه و سایر عوامل تاثیرگذار در روند رشد اقتصادی وابسته به منابع انسانی است و بدون نیروی انسانی زبده ومتخصص نمی‌توان به اهداف سازمانی دست یافت،از این‌رو می‌توان به منابع انسانی به عنوان مهمترین عامل ارزش آفرین در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی نگاه کرد.

بدون شک پرورش نیروی انسانی به عهده نظام آموزشی کشور است، اما این رسالت مهم در صنعت بیمه به عهده مدیریت‌های آموزش و منابع انسانی شرکت های بیمه است تا با فراگیر کردن این رسالت و گسترش آن به لایه‌های مختلف صف و ستاد، آنها را برای وظیفه اصلی خود که فروش و عرضه بیمه نامه است،آماده کنند.

آموزش یک فعالیت مشخص و دقیق است و اهداف آن نیز دقیق تر و مشخص‌تر از هدف‌های پرورشی است.

با این تعریف، کارکرد آموزش در همه سازمان‌ها موجب انتقال اندیشه و تجارب از نسلی به نسل دیگر و آمادگی کارکنان برای پذیرش نقش‌های فعال در انتقال فرهنگ بیمه‌ای می‌شود.

از آنجا که شبکه فروش صنعت بیمه برای فروش و عرضه بهتر بیمه نامه نیاز به آموزش و فراگیری دوره‌های خاص دارند، لذا شایسته است در شرکت‌های بیمه ابتدا اهداف فروش بیمه‌نامه برای آموزش گیرندگان مشخص شود و نتایج آن در اختیارشان قرار گیرد تا آمادگی‌شان برای پذیرش روش‌ها وتکنیک‌های جدید فروش افزایش یابد.

آموزش قطعآ بدون آگاهی از نتایج کارمثمرثمر نخواهد بود ولازم است یادگیرندگان به طور مرتب بعد از فرا گیری آموزش‌های لازم، ازنتایج آنها آگاه شوند تا در روند رشد و پیشرفت کار موثرتر باشد.

از آنجا که یکی از اساسی‌ترین پارامترهای نظام آموزشی کشور، سنجش واقعی توانمندی‌ها و سطح آگاهی افراد است، نه پیشینه اجتماعی آنها، لذا نقش آموزش در بروزرسانی آگاهی‌های کارکنان غیرقابل انکار است وبدون شک دارای بیشترین نقش و تاثیر درروند رشد و ارتقای سازمانی است.

صنعت بیمه همانطور که در ابتدای نوشتار اشاره شد، نقش مهمی در نظام پولی و مالی کشور دارد و باعث افزایش ضریب امنیت و آرامش و آسایش افراد جامعه می‌شود، لذا آموزش دائمی فعالان این صنعت بر اساس نیازهای آنها، نه تنها رفاه بیشتر بیمه‌گذاران را در پی خواهد داشت، بلکه باعث فرهنگ سازی و افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه خواهد شد.

فعالان صنعت بیمه برای موفقیت در کار وحرفه خود و افزایش رقابت با شرکت های رقیب چاره‌ای جز بالابردن سطح دانش و آموزش‌های روز این صنعت ندارند، زیرا علاوه بر حفظ سهم خود از بازار، میزان تولید محصولات نیز افزایش خواهد یافت و در نتیجه باعث افزایش پرتفوی نیز خواهد شد.

مجید ملازاده، مدیر روابط عمومی بیمه دانا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false