×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
آموزش؛ مولفه اصلی برای کاهش تصادفات رانندگی است

اقتصادتهران: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر نقش ویژه تحول در نگرش‌های انسانی در کاهش سوانح، گفت: آموزش مولفه اصلی و مهم برای کاهش آسیب‌های ناشی از تصادفات رانندگی است.

سعید نمکی روز جمعه در بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی حمایت از جوامع ایمن در تبریز با بیان اینکه عمده ترین نقش و دلیل در تمام حوادث و سوانح متوجه انسان و عدم وجود انسان توسعه یافته است، افزود: در پنج برنامه توسعه قبل و ۶ برنامه توسعه بعد از انقلاب اسلامی به تولید و فروش نفت و میعانات گازی و ایجاد زیرساخت ها توجه شده است، اما هرگز نقشی برای انسان توسعه یافته در فرآیند توسعه در این برنامه ها تعریف نشده است.

وی اظهار داشت: امروز انسان ابزار توسعه نیست، بلکه در ادبیات امروز توسعه، انسان توسعه یافته هدف غایی توسعه است و اگر به عوامل موثر در حوادث جاده ای شامل انسان، وسیله نقلیه و راه توجه کنیم، متوجه می شویم که انسان توسعهی افته می تواند دو عامل دیگر را تحت تاثیر قرار داده و آنها را نیز اصلاح کند.

نمکی با بیان اینکه انسان توسعه یافته به هیچ عنوان پولش را به پیش پرداخت خودروسازی نمیدهد تا ارابه غیراستاندارد تحویل بگیرد، تصریح کرد: اگر ارابه غیراستاندارد تحویل گرفت با علم به اینکه این ارابه می تواند عامل مرگ او شود، با سرعت ۱۵۰ کیلومتر رانندگی نمیکند و از رانندگی با سرعت بالا پرهیز میکند.

وی با تاکید بر اینکه در این مقطع حساس باید برای کاهش تلفات و حوادث جاده ای تمام انرژی خود را بر روی عامل انسانی متمرکز کنیم، به آیاتی از قرآن مجید اشاره کرد و گفت: خداوند در این کتاب آسمانی به شهر ایمن و امن و استانداردهای آن قسم می خورد و اعلام می کند اگر فردی قانون را شکست و به دیگری صدمه ای زد، با او خشونت اعمال شود تا تاوان و کفاره عمل بد خود را بپردازد و این موضوع نشان از برجستگی یک شریعت و پیشرفتگی یک مبنای اعتقادی است.

نمکی ادامه داد: بر اساس آمارها سالانه از حدود ۳۸۰ هزار مرگ و میر در کشور، ۳۱۳ هزار مورد به دلیل بیماری های غیرواگیر از جمله حوادث جاده ای و سایر سوانح است و هر سال ۱۰۰ هزار نفر به دلیل فشار خون بالا و عوارض ناشی از آن در ایران جان خود را از دست می دهند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches