×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
آمار صدور مجوزهای مشاغل خانگی اعلام شد

اقتصادتهران: رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی کشور از صدور ۷۰ هزار فقره مجوز مشاغل خانگی ظرف ۷ ماه گذشته خبر داد و گفت: وزارت کار، پیشتاز صدور مجوزهای مشاغل خانگی از نظر تعداد و سرعت صدور در بین سایر وزارتخانه‌هاست.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر اشتغال خانگی یکی از راه‌های موثر برای اشتغالزایی در بسیاری از کشورها به شمار می‌رود و به منبع مهمی برای درآمد افراد و خانوارها تبدیل شده است؛ افراد با کار در خانه در کنار دیگر اعضا علاوه بر افزایش سطح درآمد و توسعه کسب و کار خود به افزایش رفاه و اقتصاد خانواده نیز کمک می‌کنند. آمارها حاکی از آن است که ۱۵ تا ۲۳ درصد اشتغال در کشورهای توسعه یافته متعلق به مشاغل خانگی است در حالی که این رقم در ایران بین ۳ تا ۴ درصد برآورد می شود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم،‌ در راستای توسعه و تقویت هرچه بیشتر مشاغل خانگی مدت زمان صدور مجوزهای فعالیت این دسته مشاغل را به سه روز کاهش داده تا ضمن رفع موانع تولید در بخش اشتغال خانگی، متقاضیان کسب و کارهای خانگی با انگیزه بیشتر به این حوزه ورود کنند.

آزیتا همتیان – رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی کشور، در این راستا از صدور بیش از ۷۰ هزار فقره مجوز مشاغل خانگی طی ۸ ماه گذشته خبر داده و می گوید: از زمان شروع فرآیند تسهیل‌گری صدور مجوزها در حوزه مشاغل خانگی، ۱۲۸ هزار و ۵۱۵ فقره مجوز صادر شده است و بر اساس گزارش هیات مقررات زدایی در بازه زمانی ششم فروردین ۱۴۰۱ تا پنج آبان ۱۴۰۱، بیش از ۷۰ هزار فقره مجوز صادر کرده‌ایم، لذا می‌توانیم ادعا کنیم که وزارت کار پیشتاز در صدور مجوز مشاغل خانگی از نظر تعداد و سرعت صدور در بین سایر وزارتخانه‌هاست.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches