×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
آمادگی واکسیناسیون روزانه ۵۰۰ هزار نفر وجود دارد

اقتصادتهران: رییس جمهوری با تاکید بر عدم تسامح و تعلل در رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: این آمادگی وجود دارد که روزانه ۵۰۰ هزار نفر از مردم واکسینه شوند و این امر، امید بسیار و همچنین مصونیت ایجاد می‌کند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه حدود ۱۷ ماه است که مردم گرفتار ویروس خطرناک هستند، گفت: متاسفانه در سال ۱۴۰۰ با ویروس‌های خطرناکی که از کشورهای دیگر وارد ایران شده مواجه شدیم. آن مقطع  از غرب کشور و عمدتا از عراق وارد شد که ویروس انگلیسی بود و در این ایام و ماه‌های اخیر گرفتاری ما از ویروس هندی است که از مرزهای شرقی وارد کشور شده است.

وی گفت: همه تلاش این بود که این ویروس‌ در استان‌های جنوبی و شرقی کشور محبوس بمانند و جلوی آن را به داخل کشور بگیریم. تلاش زیادی شد و تاخیر هم انجام شد اما متاسفانه این ویروس به استان‌های جنوبی و شرقی اکتفا نکرد و وارد عمق کشور شده است. البته ورود آن به استان‌ها متفاوت است و در مجموع شرایط، شرایط نامناسب‌تری نسبت به هفته‌های گذشته است.

رییس جمهوری افزود: در آمار و ارقام دیدیم مریض‌های سرپایی به سرعت  افزایش می‌یابند و به بیماران سرپایی اضافه می‌شود علامتی برای اضافه شدن تعداد بیماران بستری‌ است. بستری‌ها هم علامتی برای فوتی‌ها می‌شود.

روحانی یادآورشد: نکته مثبتی که درآمار و ارقام دیدیم این است که معمولا در اکثر استان‌هایی که این ویروس هندی وارد شده است، فاصله بین ابتلا و بستری زیاد است،‌ فاصله بستری و فوت هم زیاد است.علیرغم این که مردم مبتلا می‌شوند، هم به خاطر تجهیزات و امکانات و مراقبت‌های ویژه و تجربه بیشتری که امروز اندوخته شده است الحمدالله در مرگ و میر شرایط بهتر از گذشته داریم. البته واکسن هم بسیار موثر است. اگر واکسن‌ها توسعه پیدا کند مشکلات ما کمتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: با همه تمهیدات به پیک پنجم وارد شدیم یا نزدیک شدیم. اگرچه این پیک هنوز سراسری نیست و هنوز هم می‌شود جلوی افزایش و گسترش این پیک را گرفت که به تلاش همگانی در سراسر کشور نیاز دارد.

رییس دولت تدبیر وامید با بیان اینکه تست‌ها باید افزاش پیدا کند و پروتکل‌ها دقیق‌تر اجرایی و عملیاتی شود، گفت: علاوه بر این مقرراتی که نسبت به مناطق قرمز و نارنجی باید مورد مراعات قرار بگیرد. پایش‌ها بیشتر شود و فاصله‌ها، کاهش ترددها و تجمع‌ها باید صورت بگیرد اموری است که همیشه ما به آن تاکید می کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches