×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
آمادگی ایران برای افزایش صادرات فرآورده های نفتی به افغانستان

تهران اکونومی: معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت گفت: ایران آمادگی همکاری با افغانستان در زمینه های مختلف انرژی را بخصوص افزایش صادرات فرآورده های نفتی دارد.

امیر حسین زمانی نیا پس از دیدار با حنیف اتمر، مشاورعالی امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان که دیروز برگزار شد در گفتگو با شانا درباره مهمترین مسائل مطرح شده در این دیدار گفت: دراین دیدار درباره تمایل دو کشور برای ارتقای سطح روابط تجاری در زمینه انرژی وهمچنین درباره این که ایران اراده سیاسی برای برطرف کردن نیازهای افغانستان در زمینه انرژی را به صورت پایدار و بلند مدت دارد، صحبت شد.

وی با بیان این که صدور خدمات فنی و مهنسی، گاز و فرآورده های نفتی بصورت بلندت محور دیگر این مذاکرات بود، اظهار کرد: امنیت به تدریج در حال برگشت به افغانستان است و همکاری ایران وافغانستان در زمینه انرژی می تواند بازگشت ثبات و امنیت را به افغانستان تقویت کند.

زمانی نیا افزود: برای افزایش تبادلات انرژی بین ایران و افغانستان حتما مذاکرات بیشتری بین مسولان نفتی ایران و افغانستان انجام خواهد شد.

وی درباره این که آیا در این دیدار درباره افزایش صادرات فرآورده های نفتی و به خصوص گازوئیل نیز صحبت شده است، اظهار کرد: در صورت نیاز افغانستان و انجام توافق، ایران آمادگی صادرات بیشتر گازوئیل به این کشور را دارد.

زمانی نیا درپاسخ به این سوال که آیا در مورد فروش نفت ایران به این کشور نیز صحبتی انجام شده است، گفت: قراراست بین مسولان بخش نفت در این زمینه ملاقاتهای انجام شود و زمینه های آن فراهم شود.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت با تاکید بر این که ایران آمادگی همکاری با افغانستان در تمام زمینه های مختلف انرژی را دارد، افزود: با توجه به این که حضور نیروهای خارجی در افغانستان به ١٠ درصد رسیده است ایران این امکان را دارد که در زمینه های مختلف همکاری بیشتری با افغانستان داشته باشد.

 

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches