×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
آمادگی اتریشی‌ها برای سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران

اقتصادتهران: وزیر انرژی، صنعت و گردشگری اسپانیا از تمایل شرکت های اسپانیایی برای همکاری با شرکت های ایرانی با هدف تولید مشترک و حضور در بازار خاورمیانه خبر داد.

خوزه مانوئل سوریا لوپز، وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا صبح امروز (دوشنبه ١۶ شهریورماه) پس از دیدار با بیژن زنگنه وزیر نفت ایران در جمع خبرنگاران گفت: ایران و اسپانیا در طول سال های گذشته روابط اقتصادی خوب و سازنده ای داشتند که متاسفانه به دلیل تحریم‌ها این همکاری ها تا حدودی دچار مشکل شد.

وی افزود: با وجود تحریم‌ها در سالهای گذشته شرکت های اسپانیایی به حضور، فعالیت، سرمایه گذاری و ساخت کالا در ایران با همکاری شرکت های ایرانی ادامه دادند.

وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا با بیان این که شرکت های اسپانیایی در طول سال های تحریم به فعالیت های خود در بخشهایی که شامل تحریمها نمی شد، ادامه دادند، اظهار کرد: اکنون امیدواریم در دور تازه همکاری ها پس از لغو تحریم‌ها شرکت های اسپانیایی در بخش های اقتصادی، صنعتی و انرژی ایران حضور فعال تری داشته باشند.

سوریا لوپز تصریح کرد: شرکت های اسپانیایی در زمان برنامه ریزی برای سفر این هیئت به تهران نسبت به حضور در بازار ایران ابراز علاقه فراوانی نشان می دادند.

وی ادامه داد: در این دیدار دو طرف خواهان همکاری و بهره مندی دو کشور از روابط شدیم و وزیر نفت ایران نیز بر این موضوع تأکید کردند.

وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا عنوان کرد: ایران نه تنها به دلیل اهمیت و فوق العاده بودن بازارش بلکه به عنوان پایگاه پیشرفت و نقطه پرتاب به بازارهای منطقه نقشی بسزا دارد.

سوریا لوپز با بیان این که نمایندگان شرکت های حاضر در این هیئت از بخش های نفت، گاز، زیرساختی، مهندسی، صنعتی و انرژیهای نو بودند، گفت: ایران و اسپانیا در همه این بخش ها برای همکاری مطلوب در آینده به توافق رسیدند از این رو در نظر داریم برای آغاز همکاری در این حوزه ها بحث های جدی و مذاکرات اساسی را آغاز کنیم.

وی درباره همکاری ها در صنایع نفت و گاز یادآور شد: شرکت های اسپانیایی خواهان همکاری با شرکت های ایرانی در حوزه اکتشاف، پالایش و افزایش ظرفیت های پالایشی هستند.

وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا تصریح کرد: شرکت های اسپانیایی همچنین می توانند در زمینه انتقال فناوری، صادرات کالا و تجهیزات مرتبط با صنایع نفت و گاز با ایرانی ها همکاری و مشارکت کنند.

سوریا لوپز افزود: اسپانیا می تواند به عنوان کانالی برای انتقال گاز ایران به اروپا ایفای نقش کند.

وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا اظهار کرد: امیدواریم موضوعات مورد نظر برای همکاری را در قالب یک توافقنامه آماده کنیم و پس از رفتن به اسپانیا برای وزارت نفت ایران ارسال کنیم.

وی در پاسخ به پرسش شانا گفت: همانطور که در دیدار با وزیر نفت ایران اشاره کردم دولت اسپانیا برای آماده سازی و فراهم کاردن چارچوب های لازم به منظور حضور شرکت های اسپانیایی در بخش های مختلف اقتصادی، انرژی و صنعتی ایران به تهران سفر کرده است.

سوریا لوپز در پایان اظهار کرد: در بقیه پروژه هایی که دیگر کشورهای اسپانیایی می توانند حضور داشته باشند نظر دولت اسپانیا این است که تمام کمک لازم به این شرکت ها ارائه دهد تا در فعالیت های شان در ایران موفق باشند.

همچنین بیژن زنگنه بلافاصله بعد از دیدار با خوزه مانوئل سوریا لوپز، وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا با راینر زله، مدیرعامل شرکت او ام وی اتریش دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت او ام وی اتریش اخیرا و پیش از سفر به ایران در گفتگویی با رویترز با بیان این که حضور در پروژه های نفت و گاز ایران، فرصتی بزرگ برای این شرکت است، گفت: توافق جامع هسته ای ایران و کشورهای گروه ١+۵ گزینه های جذابی را برای سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز این کشور پیش روی شرکتهای جهان قرار می دهد.

زله با بیان این که شرکت او ام وی می تواند با فناوری‌های خود به توسعه میدانهای نفت و گاز ایران کمک کند، افزود: ایران برای جذب سرمایه های خارجی و شرکتهای بین المللی نفت و گاز در پروژه های نفتی خود، با توجه به افت قیمتهای جهانی نفت خام که شرکت‌ها را به کاهش سرمایه گذاری‌های خود سوق داده است، باید مشوقهای جذاب تر و بهتری در قراردادهای نفتی خود پیشنهاد دهد.

مدیرعامل او ام وی افزود: ایران یک فرصت بزرگ برای او ام وی به شمار می رود و چنانچه در ایران حضور یابد، این حضور رقابتی خواهد بود میان این فرصت بزرگ با دیگر فرصت‌های موجود و این در حالی است که ما به دنبال محدود کردن سرمایه گذاری‌های خود به دلیل افت قیمت‌های جهانی نفت خام هستیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches