×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
آماده ارایه الزامات و شاخص‌های تشکیل دولت توسعه‌گرای انقلابی هستیم

اقتصدتهران: رییس جهاددانشگاهی بابیان اینکه برای حل مشکلات موجود کشور نیازمند اقدامات اساسی هستیم، تشکیل دولت توسعه‌گرای انقلابی را پیشنهاد داد و گفت: طی اجرای پروژه‌ای علمی، الزامات تحقق و شاخص‌های چنین دولتی را موردتحقیق، بررسی و تدوین قرار داده‌ایم و آماده‌ایم گزارش مدیریتی پروژه را در اختیار کاندیداهای نهایی ریاست جمهوری و گزارش کامل آن‌را در اختیار رییس‌جمهور منتخب و مجلس شورای اسلامی قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل دولت جدید، به بررسی مهم‌ترین مسائلی که در این دولت باید در اولویت قرار گیرد پرداخت و مناسب‌ترین راه برای حل بسیاری از مشکلات موجود را تشکیل یک دولت قدرتمند با ویژگی‌های خودباوری، کارآمدی، کاربلدی و عشق واقعی به پیشرفت دانش‌بنیان کشور و فرهنگ جهادی دانست.

دکتر طیبی مهم‌ترین مسئله کشور را توسعه اقتصادی دانش‌بنیان متکی بر توان ملی دانست و تحقق آن را منوط به داشتن شورای فرماندهی متشکل از نخبگان خودباور، متخصص، متعهد، وطن‌پرست و کارآمد و مدیران ارشد اجرایی می‌داند که تا به‌واسطه این شورای فرماندهی سیاستگذاری و نظارت به حسن اجرای سیاست‌ها تا تحقق اهداف توسعه اقتصادی پیگیری شود و تصمیمات شورای فرماندهی لازم الاجرا برای همه باشد.

حل مشکلات اقتصادی و اشتغال؛ اولین خواسته مردم از مسوولان

رییس جهاددانشگاهی پیرامون مهم‌ترین مسائلی که در دولت جدید باید به آن پرداخته شود به نظرسنجی‌های مرکز افکار سنجی جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: بر اساس کلیه نظرسنجی‌های انجام شده از سال ۹۲ تا به امروز توسط این مرکز که یکی از معتبرترین مراکز افکارسنجی ایران در انعکاس خواسته‌های مردم کشور است؛ حل مشکلات اقتصادی و اشتغال در صدر خواسته‌های مردم از مسوولان قرار دارد.

وی بابیان اینکه رهبر انقلاب هم در نام‌گذاری سال‌ها در حداقل ۱۰ سال اخیر اهمیت این موضوع را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بیان فرموده‌اند افزود: اصل قرار دادن توسعه اقتصادی کشور آن‌هم با اتکای بر توان ملی و هماهنگ کردن اقدامات سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اقتصادی، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کشور برای تحقق این هدف، باید مهم‌ترین برنامه دولت آینده باشد.

دکتر طیبی بابیان اینکه از اقدامات بسیار مهمی که در راستای توسعه اقتصادی کشور باید به‌صورت بسیار فوری توسط دولت آینده انجام شود، مشخص نمودن حوزه‌های اولویت‌دار در توسعه صنعتی و اقتصادی کشور درزمینه های فنی و مهندسی، کشاورزی و پزشکی و سایر زمینه‌های دارای قابلیت اقتصادی مهم برای کشور مثل حوزه گردشگری است، افزود: نکته بسیار مهم بعدی که زمینه‌های آن در این دولت شروع‌شده و به امید خدا بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت به اتمام برسد برداشته شدن تحریمها است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اما برداشته شدن تحریم‌ها به معنی باز کردن بی‌برنامه درهای کشور به روی کالاهای خارجی نیست؛ بلکه باید تسهیل شرایط برای توسعه توان داخل و تسریع در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان فراهم شود.

تحقق توسعه اقتصادی با تشکیل شورای فرماندهی متشکل از نخبگان و مدیران ارشد اجرایی در کشور

رییس جهاددانشگاهی بابیان اینکه اگر در حوزه‌ای نیازمند استفاده از دانش، فناوری و تجهیزات خارجی هستیم، باید بخش کمی از بازار در مقابل انتقال فناوری به بهترین شرکت‌های خارجی واگذار و بقیه نیازها را خودمان تأمین کنیم تاکید کرد: در برنامه توسعه اقتصادی کشور علاوه بر فناوری، منابع مالی، نیروی انسانی کارآمد و قوانین تسهیل‌کننده تولید، نیازمند تشکیل یک شورای فرماندهی متشکل از نخبگان و مدیران ارشد اجرایی خودباور، متخصص، متعهد و وطن‌پرست و کاربلد هستیم.

وی بابیان اینکه شوراهای عالی موجود واجد جامع این توانمندی‌ها نیستندعنوان کرد: یا باید مثل چین، کره و سایر کشورهایی که اخیراً توسعه‌یافته‌اند یک شورای جدید فرماندهی توسعه اقتصادی در کشور ایجاد کرد که مصوباتش لازم‌الاجرا برای کلیه قوا و سازمان‌های دولتی و غیردولتی باشد و یا یکی از شوراهای عالی را با اصلاحات ساختاری مأمور اجرای این مهم کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches