×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز طرح ملی سنجش آلاینده های غذا و غربالگری بیماری های متابولیک نوزادان

اقتصادتهران: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از آغاز طرح ملی سنجش آلاینده‌های صنعتی مواد غذایی با همکاری اتریش و مجارستان و نیز شروع طرح ملی غربالگری بیماری های متابولیک نوزادان از دوشنبه ۲۴ آبان (امروز) خبر داد.

علی اصغر پیوندی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اجرای طرح ملی سنجش آ‌لاینده‌های مواد غذایی را از مهم ترین برنامه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال ۹۵ عنوان کرد که با همکاری و پشتیبانی معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از امروز، دوشنبه شروع می‌شود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با توجه به اهمیت و اولویت سلامت و امنیت مواد غذایی و تاکید وزارت بهداشت برای اجرای طرح بررسی و سنجش میزان آلاینده‌ها و مواد مضر صنعتی در مواد غذایی، پیشگام شده است و با برگزاری دوره‌های آموزش و فرستادن کارشناسان به اتریش و مجارستان این طرح را اجرا می کند.

پیوندی اظهارکرد:‌ این طرح، شامل بررسی و سنجش آلاینده‌ها و مواد مضر همه مواد غذایی می‌شود و هر نوع ماده غذایی که به صورت نمونه از طریق کارشناسان وزارت بهداشت یا مردم به آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ارسال شود، کنترل و نتیجه آن اعلام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: مراحل تامین زیرساخت های آزمایشگاهی این طرح ملی از حدود یکسال پیش در این دانشگاه انجام شده است و قطعا اجرای آن، کمک بزرگی به امنیت روانی مردم در استفاده از مواد غذایی و کاهش بیماری های ناشی از غذا مانند بیماری های قلبی-عروقی خواهد داشت.

** اجرای طرح غربالگری بیماری های متابولیک نوزادان

پیوندی با اشاره به برنامه دیگر این دانشگاه برای غربالگری بیماری های بدو تولد گفت: اقدام دیگر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که فردا دوشنبه به طور همزمان با حضور وزیر بهداشت شروع می شود، طرح غربالگری بیماری های متابولیک نوزادان است.

وی اظهار کرد: در این طرح با گرفتن یک قطره خون از نوزاد و با همکاری یکی از شرکت‌های دانش بنیان این دانشگاه، ۲۷ بیماری متابولیک نوزاد در روز اول تولد تشخیص داده می‌شود.

وی افزود: میزان بیماری های متابولیک از جمله دیابت در بین نوزادان از بدو تولد کم نیست و تشخیص دیرهنگام آنها هزینه‌های زیادی را به خانواده‌ها و نظام سلامت تحمیل می‌کند.

**راه اندازی کامل پردیس جدید علوم پزشکی شهید بهشتی تا پایان امسال

پیوندی همچنین از ایجاد پردیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نام پردیس امام رضا(ع) در غرب این دانشگاه در منطقه ولنجک تهران خبر داد که تا پایان امسال با راه‌اندازی کامل آن هفت دانشکده پراکنده در شرق، غرب و جنوب تهران و نیز کتابخانه مرکزی این دانشگاه به این پردیس منتقل می‌شود.

به گفته وی، زمین پردیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را آستان قدس رضوی به این دانشگاه اهدا کرده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches