×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true

علی عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در نشستی با از آغاز به کار طرح جامع مالیاتی در تهران خبر داد و گفت: طرح جامع مالیاتی که سه سال است برای اجرای آن سرمایه گذاری شده بود، در پایلوت تهران عملیاتی شد.

وی افزود: تمامی تمهیدات لازم اندیشیده شده تا در تیرماه امسال همه اظهارنامه ها را به صورت الکترونیکی دریافت کنیم. البته تسهیلاتی فراهم نمودیم که مودیان همراه با اظهارنامه ها پرداخت الکترونیکی نیز داشته باشند.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: هم اکنون کلیه خدمات مربوط به اعتبار سنجی الکترونیکی، ثبت نام الکترونیکی برای دریافت شماره اقتصادی و دسترسی الکترونیکی به پرونده ها انجام شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی ضمن اشاره به اینکه، ۱۰ گروه از فعالین اقتصادی مکلف به نصب صندوق فروش شدند، گفت: فعالینی که هنوز صندوق فروش خود را نصب نکردند، مکلفند تا پایان شهریور ماه اعلامیه صندوق نصب فروش خود را به سازمان مالیاتی اعلام کنند.

وی در مورد بخشودگی جرائم دیرکرد بنگاه های تولیدی نیز گفت: بنگاه های تولیدی که جرائم دیرکرد برای عملکرد سال ۸۹، ۹۰ و ۹۱ دارند، با پرداخت اصل مالیات جرائم دیرکرد آنها بخشوده می شود.

عسکری درباره پایه معافیت مالیاتی نیز گفت: پایه معافیت حقوقی امسال بر مبنای حقوق ۸۳۰ هزار تومانی در ماه و معافیت حقوق ۱۰ میلیون تومانی است، به این صورت کسانی که دارای حقوق ۸۳۰ هزار تومانی هستند، از معافیت برخوردارند و مازاد بر این مشمول مالیات خواهند شد.

او همچنین اعلام کرد که کد اخذ اتباع خارجی برای دریافت شماره اقتصادی فعال شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ضمن بیان اینکه، در سه ماهه اول امسال، سازمان امور مالیاتی عملکرد نسبتا مطلوبی داشته است، میزان درآمد این سازمان را از محل مالیات مستقیم ۵ هزار و ۶۹ میلیارد تومان عنوان کرد که نسبت به سال قبل ۱۴ درصد رشد داشته است.

او ادامه داد: میزان درآمد حاصله از مالیات بر ارزش افزوده نیز ۲ هزار و ۳۶۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل ۹۹ درصد رشد داشته است.

عسکری ، مجموع مالیات مستقیم و کالا و خدمات را ۷ هزار و ۴۳۵ میلیارد تومان عنوان کرد که نسبت به سال قبل ۳۲ درصد رشد را نشان می دهد.

وی متذکر شد: مشمولین مالیات بر ارزش افزوده مکلفند که تا پایان تیر ماه امسال اظهارنامه فصل اول خود را که براساس نرخ ۶ درصد است، ارسال کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی همچنین گفت: مودیانی که مشمول مالیات مستقیم می شوند، تا قبل از ماه رمضان اظهارنامه خود را ارسال کنند تا تراکم کاری به روزهای آخر تیرماه نرسد.

وی در خصوص رقم درآمد مالیاتی پیش بینی شده در قانون بودجه امسال نیز گفت: رقم ۴۵ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان برای درآمد مالیاتی در قانون بودجه پیش بینی شده که این رقم نسبت به عملکرد سال قبل حدود ۴۲ درصد و نسبت به مصوب سال قبل ۳۵ درصد رشد دارد که قسمت اعظم این رشد از بابت مالیات بر ارزش افزوده است.

عسکری میزان مالیات معوق را ۱۰ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: این میزان مالیات مربوط به تمام اقسام معوقات است که از دهه ۷۰ تا کنون را شامل می شود.

او اضافه کرد: ۶۰ درصد این میزان مربوط به جریمه ها است و بخشی از آن مربوط به دولت و بخشی هم مربوط به بخش خصوصی است.

رئیس سازمان امور مالیاتی در عین حال گفت: البته با هماهنگی های صورت گرفته بدهی های دولت را به حداقل رساندیم و برای بدهی های سال گذشته تعیین تکلیف شده و برنامه پرداخت برای آن تدوین شده است.

وی در پاسخ به این سوال که در سال گذشته چند درصد از مودیان به صورت الکترونکی اظهارنامه های خود را پرداخت کردند، گفت: سال گذشته بیش از ۹۰ درصد اظهارنامه به صورت الکترونیکی دریافت شده است به طوریکه از ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار اظهارنامه دریافتی، حدود چهار میلیون و ۵۶۰ هزار نامه به صورت الکترونیکی بدست ما رسیده بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches