×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز بکار همایش و نمایشگاه صنایع تبدیلی کشاورزی ایران

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی ،رئیس سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد فائو(FAO) ، معاونان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برج میلاد تهران آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، در نخستین نمایشگاه بزرگ صنایع تبدیلی کشاورزی ایران این تجهیزات در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است : انواع دستگاه های نوین تولید میوه های خشک ،کنسروی و چیپسی ، انواع بسته بندی مرکبات ، سیب زمینی و سبزی های برگدار و غیر برگدار، خط تولید پودر و مایع تخم مرغ، خط تولید رب گوجه فرنگی، انواع صنایع و تجهیزات نانوایی و قنادی ، تجهیزات آشپزخانه های فرودگاهی ، ماشین آلات بسته بندی ، ماشین های پخت تونلی و قفسه ای گردان با گرمای غیرمستقیم برای پخت کیک، شیرینی و نان ، انواع ماشین آلات کارخانه های آردسازی و صنایع تبدیلی ، دستگاه های تولید نوشابه ساز ، انواع کندانسورهای استیلی و آهنی ، انواع مخازن ذخیره مواد غذائی و کندانسورها ، انواع میکسر های استیل و آهن ، انواع دیگ های پخت و میکسر تحت خلاء و اتمسفریک، دیگ های پخت تافی و آبنبات و قند ، دستگاه های مدرن نان فانتزی ، قنادی ، کیک و کلوچه و دستگاه های خشک کن میوه ، خشک کن سبزی ، خشک کن قارچ و چیپس میوه.

نخستین نمایشگاه بزرگ صنایع تبدیلی کشاورزی و همایش جنبی آن با هدف دستیابی به امنیت غذایی و توسعه کشاورزی پایدار، ارتقای سطح علمی کشور و استفاده از تجارب و دستاوردهای جدید علمی و اجرایی این حوزه ، ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی ، بهبود روند فرآوری محصولات ، توجه ویژه به جایگاه صنایع تبدیلی و تکمیلی و نقش آن در توسعه اقتصادی کشور و همچنین آشنایی با روش های نوین صنایع تبدیلی روز جهان ، برگزار شده است.

نخستین همایش صنایع تبدیلی کشاورزی و غذایی با محورهایی همچون بررسی جایگاه صنایع تبدیلی در ایران و جهان، عوامل موثر در ارزش افزوده صنایع تبدیلی ، نقش صنایع تبدیلی و غذایی در امنیت غذایی ، توسعه بازار ، صادرات غیرنفتی ، مدیریت صنایع غذایی، بازار کشاورزی و صنایع غذایی نقش فناوری های مدرن در توسعه این صنعت برگزار شده است.

غلامرضا رضائیان ، مدیر اجرائی نخستین نمایشگاه صنایع تبدیلی کشاورزی در حاشیه این مراسم گفت : در اقتصاد کشاورزی معاصر ، صنایع تبدیلی ، عامل مهمی در فرآوری محصولات کشاورزی است چراکه از یک سو ارزش افزوده محصولات اولیه را ارتقا می‌دهد و محصولاتی به بازار ارایه می‌کند که با استفاده از تکنولوژی مدرن به دست آمده است.

وی افزود: بیش از یک پنجم فرآورده‌های غذایی در کشورهای در حال توسعه به صورت ضایعات بر اثر فساد ناشی از عوامل گوناگون فیزیکی ، شیمیایی و بیولوژی در مراحل کاشت ، داشت و برداشت و پس از برداشت تا زمان توزیع و مصرف از بین می‌رود.

این در حالی است که شمار قابل توجهی از مردم این کشورها برای تأمین مواد غذایی مورد نیاز خود در تنگنا هستند. رضائیان اضافه کرد : ایجاد صنایع تبدیلی فرآوری و بسته‌بندی برای صدور محصولات کشاورزی، راهکاری اساسی برای ایجاد رقابت سالم در تولید و جلوگیری از کاهش قیمت هاست. نخستین نمایشگاه بزرگ صنایع تبدیلی کشاورزی ایران از امروز تا ۳۰ مهر هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ در برج میلاد تهران آماده بازدید علاقه مندان است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches