×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
آذربایجان شرقی حلقه وصل تجارت غرب به شرق و کشورهای همسایه می شود

اقتصادتهران: استاندار آذربایجان شرقی گفت: این استان را حلقه وصل تجارت غرب و شرق و حلقه وصل تجارت داخل کشور با کشورهای همسایه می کنیم.

به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده شامگاه چهارشنبه در مراسم راه اندازی مجتمع تجاری اطلس تبریز با تاکید بر احیای جاده ابریشم و رونق تجاری آذربایجان شرقی که در این محور قرار گرفته، افزود: موقعیت خاص جغرافیایی آذربایجان شرقی طلب می کند که اغلب کالاهای صادراتی به اروپا از بازارها، شریان ها و بزرگراه های این استان اتفاق بی افتد.

وی با بیان اینکه باید دوباره همانند تاریخ درخشان خودمان آذربایجان شرقی را به یکی از استان های تجاری تبدیل کنیم، ادامه داد: باید تک تک دفاتر تجاری و خدماتی که در استان ساخته می شود حلقه وصلی بین اقتصاد غرب در داخل کشور و همچنین اقتصاد غرب با کشورهای همسایه باشد.

استاندار آذربایجان شرقی اظهارکرد: این توان، همت و جسارت در تجار، بازرگانان و سرمایه گذاران استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز آذربایجان شرقی یکی از استان های سرمایه پذیر میهن اسلامی است، ادامه داد: سال گذشته از نظر میزان جذب سرمایه گذاری خارجی رتبه دوم کشور را داشتیم و امسال تلاش می کنیم رتبه نخست کشور را کسب کنیم.

جبارزاده گفت: از نظر سرمایه گذاری داخلی نیز دست یکایک کسانی که بخواهند در هر نقطه ای از استان ما سرمایه گذاری کنند می بوسیم و اعلام حمایت و همکاری می کنیم.

وی اظهارکرد: در راستای حمایت از سرمایه گذاران تمامی کارها و مقدمات تحقق سرمایه گذاری توسط معاونت امور اقتصادی استانداری و مرکز خدمات سرمایه گذاری استان انجام می شود تا گرفتار بروکراسی اداری و مراحل پیچیده اداری نشوند.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: در این استان برای هیچ سرمایه گذار داخلی و خارجی مشکلی وجود ندارد بلکه ما یک قدم جلوتر از آنها رافع مشکلات سرمایه گذاران هستیم تا بتوانند در جهت تحقق اهداف و نیت های سرمایه گذاری خود در این استان فعالیت کنند.

وی با اشاره به وجود مراکز مختلف تجاری و بازار قدیمی تبریز گفت: اگر تعدادی از هموطنانمان علاقمند بودند به کشورهای همسایه جهت خرید سفر کنند پیشنهاد می کنیم به تبریز سفر کنند و خواهند دید که نیازی نیست به کشورهای خارجی سفر کنند.

جبارزاده با بیان اینکه توسعه مراکز تجاری جدید در کنار بازسازی بازار قدیم تبریز در حال انجام است، خاطرنشان کرد: ما به دنبال رونق همه اصناف و کسبه هستیم و این در ۲ سال گذشته توسط خود کسبه و بازاریان اعلام شد که رکود را احساس نکردند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اشتغال یک هزار و ۱۰۰ نفر در مجتمع تجاری اطلس تبریز، افزود: مدیریت استان درصدد رونق بخشی به اقتصاد در قالب بخش خدمات و تجارت است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches