×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: بحث مسکن مهر تقریبا تمام شده است و ۹۰ هزار واحد آن باقی مانده که عمده آنها در پرند، پردیس و برخی کلانشهرها وجود دارد.

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی در نشست مشترک با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که روز یکشنبه برگزار شد، اظهار داشت: آینده حمل و نقل، شهرسازی، صنعت و معدن کشور به بخش ریلی بازمی گردد و توجه به این مسأله بسیار مهم است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان اینکه بحث ریل تنها در حوزه باری مطرح نیست، بلکه حوزه مسافربری آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در این حوزه حرف های زیادی گفته شده است که با عمل فاصله بسیار زیادی دارد.

آخوندی با اشاره به اینکه ۱۹ میلیون تن فولاد در کشور طی سال جاری تولید شده است، ادامه داد: این میزان از تولید فولاد در بخش حمل و نقل یعنی ۹۰ میلیون تن بار کل حمل و نقل ریلی بار ایران ۴۰ میلیون تن بوده است که این مسأله خود یک رکورد محسوب می شود.

وی با تأکید بر اینکه وقتی وارد بحث توسعه صنایع و معادن می شویم، باید به حمل و نقل ریلی نگاه ویژه ای داشته باشیم، بیان کرد: از حومه تهران به تهران و بالعکس سالانه ۷۰۰ میلیون نفر سفر صورت می گیرد که ۹۸ درصد آن با خودرو انجام می شود، این مسأله باعث ترافیک، ناامنی و آلودگی است.

آخوندی با اشاره به اینکه بحث ما در ریل مسأله حمل و نقل بار نیست، اضافه کرد: مراکز استان ها هیچ چاره ای جز اینکه حمل و نقل آن ها بر روی ریل برود، ندارد که این مسأله نیازمند صورت گرفتن یک کار بزرگ است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر بتوانیم حمل و نقل ریلی را برای تهران و حومه ایجاد کنیم حجم تقاضای مسکن در تهران نیز کاسته می شود همانند چیزی که در دیگر کشورهای جهان وجود دارد، تصریح کرد: به علت نبودن سیستم حمل و نقل مناسب، افزایش جمعیت ما بیشتر در مراکز شهرها است، در برنامه ششم توسعه تشکیل شرکت حمل و نقل به حومه دیده شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches