۱۱

صنعت بیمه، دقیق و منصفانه خسارت پرداخت می‌کند

اقتصادتهران: صبح امروز،رئیس کل بیمه مرکزی در نخستین گردهمایی ارزیابان خسارت صنعت بیمه،پرداخت به موقع خسارات واقعی را از بزرگترین مطالبات مردم دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر همتی ضمن قدردانی از تلاش های ارزیابان خسارت گفت: بهترین زمان برای جلب رضایت بیمه گذاران و همچنین مناسب ترین زمان برای بازاریابی بیمه، هنگام رسیدگی و پرداخت خسارت است.

وی افزود: برآورد دقیق و منصفانه خسارت واقعی و پرداخت به موقع به زیان‌دیدگان، هدف اصلی فعالیت صنعت بیمه است.

دکتر همتی برآورد خسارت از سوی شرکت‌های بیمه به عنوان یکی از طرفین قرارداد بیمه را چالش برانگیز و محل مناقشه دانست و گفت: در اینجاست که نقش ارزیابان خسارت بیمه‌ای به عنوان کارشناسان مطلع و بی‌طرف در برآورد خسارت نمود پیدا میکند و  ارزیاب خسارت علاوه بر برآورد خسارت واقعی، می‌تواند در جلوگیری از تقلبات بیمه‌ای نیز سهیم باشند.

رئیس کل بیمه مرکزی تأکید کرد: با عنایت به صدور بیش از ۵۰ میلیون بیمه نامه و بیش از ۵ میلیون مورد خسارت پرداختی در سال، فضای کاملاً مناسبی برای فعالیت این قشر از فعالان صنعت بیمه فراهم می‌باشد تا به یکی از بزرگترین مطالبات مردم که دریافت خسارت واقعی و منصفانه است پاسخگو باشیم.

رئیس شورای عالی بیمه افزود: انعقاد قرارداد با شرکت‌های بیمه و حضور در صحنه حوادث رانندگی و انجام عملیات بررسی و برآورد خسارت ضمن اینکه اعتماد مردم را به صنعت بیمه ارتقا می دهد در جای خود عاملی برای شناخت هرچه بیشتر آحاد مردم با فعالیت و کارکرد نهاد  ارزیابان خسارت است. به علاوه از بسیاری از اختلافات و نارضایتی مردم از بیمه جلو گیری می‌نماید.

دکتر همتی در پایان ضمن رونمایی از کتاب مجموعه اطلاعات تخصصی و حرفه ای اعضا انجمن ارزیابان حرفه ای خسارت صنعت بیمه از ارزیابان خسارت خواست، به صورت منصفانه و بی‎طرف و مستقل عمل کرده و برای ارتقای جایگاه صنف خود بکوشند و با رعایت اخلاق حرفه‎ای، تعامل مناسب و منطقی با ذی‎نفعان صنعت بیمه داشته باشند.

شایان ذکر است،این گردهمایی با حضور اعضای هیات عامل بیمه مرکزی، مدیران عامل شرکت های بیمه و ارزیابان خسارات سراسر کشور در ساختمان بیمه مرکزی برگزار شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*