×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
بررسی چالش‌های صنعت بیمه کشور

اقتصادتهران- مهرداد عسگری: مدیرعامل بیمه “ما” با اشاره به روش‌های به کار گرفته شده در خصوص فروش انواع بیمه نامه، نقطه قوت فروش در این شرکت بیمه را ترکیب پرتفوی آن عنوان کرد.

مهندس مجید صفدری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادتهران با بیان آن که سبد پرتفوی شرکت بیمه ما بهینه است گفت: در شرکت ما بخش خودرو ۱۹ درصد، درمان ۷ درصد، مهندسی و مسوولیت ۱۳ درصد و آتش سوزی ۱۷ درصد سهم دارد و این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های دیگر، تنها درمان و ثالث می‌فروشند.

وی به فعالیت بخش حقوقی این شرکت اشاره کرد و گفت: آمورش‌های بیمه‌گری به روش spin در این شرکت در حال انجام است به طوری که در آینده‌ای نزدیک شرکت بیمه ما به یکی از برندهای معروف در این صنعت تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل بیمه “ما” با تاکید بر آن که کمبود صنعت بیمه در مقوله برندینگ محسوس است تصریح کرد: بیمه ما توانسته است با برگزاری کلاس‌های جدید مارکتینگ تحولی مطلوب در شبکه فروش ارائه کرده و توانمندی‌های خود را نمایش و افزایش دهد.

بیمه نامه پلنگ ایرانی، نوآوری صنعت بیمه کشور است

صفدری با اشاره به ارائه بیمه نامه پلنگ ایرانی گفت: بیمه نامه پلنگ ایرانی به عنوان یک نوآوری در صنعت بیمه کشور با استقبال مواجه شد و این بیمه نامه مورد توجه بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی نیز قرار گرفته است به طوری که قرار است بیمه “ما” در یک گردهمایی در بهمن ماه در مورد این بیمه نامه در خارج از کشور تجربیات خود را در اختیار سایر کشورها نیز قرار دهد.

dsc_0212

وی به دستاوردهای این شرکت در یک سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: شرکت بیمه ما از ابتدای امسال تا پایان آذرماه نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد در تعداد مشتریان رشد داشته است. این در حالی است که بر اساس معیارهای بیمه مرکزی، شرکت بیمه ما به لحاظ رشد فروش چهارمین شرکت بیمه‌ای در کشور به شمار می رود و توانسته به لحاظ فروش ۶۰ درصد حق بیمه خود را افزایش دهد.

صفدری همچنین با اشاره به توانگری مالی شرکت گفت: شرکت بیمه “ما” بر اساس جدیدترین رتبه بندی صورت گرفته توسط بیمه مرکزی در سطح یک توانگری مالی قرار دارد و از سوی دیگر موفق شدیم تا طی مدت ۱۵ ماه، ۱۵ شعبه جدید تاسیس و راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل شرکت بیمه ما یکی از نقاط قوت این شرکت را در فروش بیمه نامه عمر عنوان کرد و اظهار داشت: با وجود چالش‌هایی که شرکت‌های دیگر در فروش بیمه نامه عمر دارند، شرکت بیمه ما در این زمینه به توفیقات خوبی دست یافته است و بیمه نامه عمر بیمه ما یکی از بهترین بیمه نامه‌ها برای مشتریان محسوب می‌شود.

به گفته وی برای فروش بیمه نامه های عمر باید اطمینان، اعتماد و برند سازی ایجاد شود. در حال حاضر بسیاری از مردم به صنعت بیمه آنگونه که بایسته و شایسته است اعتماد ندارند. ایجاد اطمینان در خدمات با ارائه اطلاعات شفاف به مشتری ایجاد می‌شود.

صفدری تاکید کرد: فروش بیمه عمر باید کاملاً حرفه‌ای صورت گیرد زیرا تنها همین امر باعث به وجود آمدن اطمیان در مشتری و در نهایت در مورد بیمه نامه عمر منجر به خرید آن توسط مردم می‌شود.

dsc_0236

وی آینده این شرکت را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مجموعه پرسنل شرکت بیمه ما با بهره گیری از تکنیک‌های فروش، آینده روشنی برای بیمه گذاران در انواع بیمه نامه‌ها رقم خواهند زد.

برای جذب سرمایه گذار خارجی به سمت گزارشگریِ مالیِ بین المللی برویم

صفدری با تاکید بر لزوم استفاده از گزارش گری بین المللی در صورت های مالی، گفت: ما باید از سایر کشورها علم جدید را یاد بگیریم. با این حسابرسی که در صنعت بیمه وجود دارد بیمه های خارجی به ایران وارد نخواهند شد برای اینکه خارجی‌ها وارد صنعت بیمه کشور ما شوند باید به سمت استانداردIFRS۷   (استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی ۷ ) برویم چرا که اگر سرمایه‌گذار خارجی بخواهد در یکی از بیمه‌ها سرمایه‌گذاری کند باید صورت‌های مالی آن را به صورت استاندارد بین‌المللی ببیند.

این کارشناس صنعت بیمه اضافه کرد: پس قوانین و آیین‌نامه‌های ما باید به سمت بین‌المللی شدن پیش رود. آیا خارجی‌ها حاضر هستند که با شرایط فعلی در بیمه شخص ثالث در ایران سرمایه‌گذاری کنند؟ مطمئنا خیر. چون سه مقام ناظر از بیرون حق بیمه شخص ثالث را تعیین می‌کنند و سرمایه‌گذار خارجی این موضوع را قبول نمی‌کند. خارجی‌ها با توجه به سرمایه ای که وارد کشور می کنند می خواهند تجارت کنند و سود به دست بیاورند، در غیر این صورت در کشور ما سرمایه گذاری نمی کنند لذا باید بخشی از قوانین و آیین‌نامه‌هایمان را تغییر دهیم و به سمت بین‌المللی شدن پیش برویم.

وی ادامه داد: وقتی حدود ۴۰ درصد از حق بیمه‌های شخص ثالث تحت عنوان مالیات، سهم صندوق خسارت بدنی، وزارت بهداشت، نیروی انتظامی می‌شود، دیگر چه چیزی می‌ماند که صنعت بیمه بخواهد سود آور باشد؟ وقتی ۴۰ درصد از حقِ بیمه شخصِ ثالث که اکثرا برای شرکت‌های بیمه ضرر است، اینطور خرج می شود چطور این رشته سود آور باشد؟ بنابراین در بخش بیمه شخص ثالث و بیمه‌های بازرگانی باید به سمتی برویم که بازار رقابتی ایجاد شود.

او ادامه داد: متاسفانه بازار موجود در صنعت بیمه کشور رقابتی نیست چرا که در حال حاضر ۴۰ درصد بازار توسط نهاد دولتی محبوس و فریز شده است، اسم این رقابت نیست، رقابت یعنی بازاری که بر اساس عرضه و تقاضا باشد و بر اساس توانگری مالی هدایت شود. رقابت یعنی شرایط برای همه یکسان باشد. آیا در حال حاضر شرایط برای همه یکسان است؟ رقابت یعنی هر سازمانی که ارزش‌آفرینی خاصی را می‌تواند ایجاد کند باید شرایط بهتری داشته باشد.

این کارشناس صنعت بیمه تصریح کرد: همانطور که برنامه ششم توسعه به این موضوع در بخش بیمه اهمیت داده است دولت نیز باید تصدی‌گری خود را در صنعت بیمه کاهش دهد و باید خصوصی‌سازی واقعی انجام شود و از همه مهم‌تر بازاری باشد که در آن شرایط رقابت برای همه یکسان باشد. در آن زمان کسی موفق است که خدمات بهتر و مدرن‌تری می‌دهد، دقیق، سریع و شفاف عمل می‌کند و مشتری‌مدارانه کار کرده و به نیازهای مشتریان پاسخ می‌دهد.

dsc_0265

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches