اقتصادتهران: مدیرعامل بیمه “ما” از اجرای آخرین مدل فعالیتهای مشترک بانک – بیمه در کشور تا پایان سال ۹۵ خبر داد که توسط بانک ملت و بیمه “ما” راهاندازی میشود.
مجید صفدری در مورد این که ” بانک مرکزی درصدد است تا بانک های کشور را رتبه بندی نماید به نظر شما رتبه بانک ملت چه تاثیری برفعالیتهای بیمه “ما” دارد؟ توضیح داد: ارقام و آمار نشان میدهد بانک ملت ابرقدرت نظام بانکی کشوراست، در بانک ملت مشتریمداری و رعایت حقوق مشتریان حرف اول را میزند و از همه مهمتر؛ اقبالی است که مردم نسبت به بانک ملت نشان میدهند. با توجه به آمارقابل اتکا حدود ۴۵ میلیون نفر در کشور عابربانک ملت در جیبشان است. پس سرویس دادن به این ۴۵ میلیون نفر نشان میدهد که IT بانک ملت یکی از قویترین و بهترین ITهای است، ضمنا مدیران بانک ملت خوشفکر هستند، بنابراین اگر بخواهیم در یک جمله آن را توضیح دهیم، بانک ملت، یک «برند» است.
او با بیان اینکه بانک ملت مشتریمداری را سرلوحه کارخود قرار داده است، گفت: بانک ملت، بیمه ما، کارگزاری و لیزینگ بانک ملت به دنبال سوپرمارکتهای مالی هستند؛ سوپرمارکتهای مالی، یعنی وقتی یک مشتری وارد بانک شد باید کار بیمه او انجام شود، کار صرافی او هم انجام شود، اگر دنبال خرید سهامی ست، باید کار سهام او هم انجام شود و اگر به دنبال خرید لیزینگی هست باید کار لیزینگ او هم انجام شود.
وی ادامه داد: در بانک ملت، بیمه ما، لیزینگ بانک ملت، صرافی بانک ملت و کارگزاری بانک ملت یک مدلی تحت عنوان «ارزشآفرینی و ارائه زنجیرهی ارزش برای مشتریان» پیش بینی شده است که بخش بیمه آن با شرکت بیمه “ما” است.
مجید صفدری مدیرعامل شرکت بیمه «ما» از بدو ورود خود دراین شرکت بر فروش حرفهای بیمه در بازار تاکید و از نبود روش های فروش نوین خدمات بیمه درکشور گلایه کرد.
او در پاسخ به این پرسش ” که طرح بازاریابی نوین چه تاثیری بر ترکیب پرتفوی بیمه «ما» داشت؟” گفت: امروز ۱۲ مهرماه سال ۹۵ است و گزارش عملکرد نشان می دهد که پرتفوی بیمه “ما” در۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه قبل از نظر تعداد بیمه نامه ۲۵/۵۸ درصد و از نظر تولید حق بیمه ۲۱ درصد رشد دارد.
صفدری با تاکید براینکه رشد تعداد بیمه نامه های صادره حکایت از تاثیر مثبت تجربه بازاریابی نوین دربیمه “ما” دارد، افزود: رشته مهندسی ۷/۳ درصد، رشته مسئولیت ۳۴/۶ درصد، بیمه شخص ثالث ۳/۱۸ درصد، رشته باربری ۳۳/۱ درصد، رشته آتش سوزی ۲۳/۱۶ درصد و بیمههای عمر و سرمایه گذاری ۳۳ درصد پرتفوی شرکت را تشکیل میدهند.
وی درخصوص رابطه رشد پرتفوی با خدماتی که به سهامداربانکی خود عرضه می کنند، توضیح داد: برغم داشتن سهامداربزرگی مانند بانک ملت از بدو ورود به بیمه “ما” بر دوری از خود بیمه گری (کپتیو) تاکید داشتم و با مارکتینگی که انجام شد، سهم بیمه نامه های خارج از دایره سهامداری افزایش یافت.
صفدری با تاکید براینکه بازاریابی تنها یک بخش از نه بخش مارکتینگ است، متذکر شد: بازارسنجی، بازارگرمی، بازارگرایی، بازارگردانی، بازارشناسی و بازاریابی اجزای مهم مارکتینگ هستند و ما از روزی که وارد این شرکت شدیم براساس مارکتینگ نوین، تمام شعب و تمام مدیریتهای ستادی را براساس تقسیم بندی کاتلر، یعنی قیمت، محصول، محل توزیع مناسب، فرآیندهای شایسته، محیط کار مناسب، استفاده از کیفیت و بهرهوری مناسب و ارتباطات بازاریابی را سرلوحه کار خود قرار دادیم.
او بر دسترس بودن بیمه گر تاکید کرد و گفت: طی یک سال و دو ماهی که مدیریت بیمه “ما” را عهده داربودم ۹ شعبه جدید دراستانهای سیستان و بلوچستان- چهارمحال و بختیاری- کهکیلویه و بویر احمد- زنجان – خراسان جنوبی – مرکزی – مازندران و جزیره قشم راهاندازی شد و در مرحله بعدی شعبه عسلویه نیز افتتاح میشود.
مدیرعامل بیمه “ما” با بیان اینکه بیمهنامه مسوولیت مدنی پلنگ ایرانی محصول جدید شرکت است، یادآورشد: متاسفانه مردم با اکوسیستم جانوران کشورمان رفتارخوبی ندارند، مثلا پلنگ ایرانی کمیابترین و ارزشمندترین نژاد پلنگ دنیا است که متاسفانه نسل آن در حال انقراض بود، زیرا شکار بیرویه از یک سو و طعمه گذاری روستاییان که برای نجات احشام خود انجام میشد از سوی دیگر زندگی پلنگ ایرانی را تهدید میکرد.
صفدری با اشاره به اینکه در خصوص زیان روستاییان از کشته شدن احشام توسط یوز پلنگ بخشدار، فرماندار – شهردار و نه سازمان حفاظت از محیط زیست پاسخگو نبود، ادامه داد: با این بیمه نامه اگر پلنگ به احشام روستاییان حمله کند، بیمه “ما” خسارات احشام را میپردازد و دیگر نیازی نیست برای به دام انداختن پلنگ روستاییان طعمه گذاری کنند، طبق تازه ترین گزارش حدود ۳۷ درصد کشتار پلنگ در کشور کم شده است.
او برتوسعه فرهنگ بهره مندی از خدمات بیمه با اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: تصور روستاییان از بیمه به بیمههای درمانی و کمی شخص ثالث خلاصه می شد اما امروز شاهد سایر خدمات دیگر بیمه و حضور بیمه گر درکنار خود هستند.
صفدری با بیان اینکه اینک ۱۵۰۰ انجمن (NGO) محیط زیست داریم از طراحی یک بیمه جدید برای حفظ محیط زیست کشورمان خبر داد.
منبع: دنیای اقتصاد
دیدگاه ها بسته هستند.