×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
رکوردشکنی دوباره بورس با ورود به کانال ۹۸ هزار واحدی

اقتصادتهران: شاخص بورس امروز (دوشنبه) با ثبت رکوردی جدید و رشد ۸۲۹ پله ای به کانال ۹۸ هزار واحدی وارد شد و در جایگاه ۹۸ هزار و ۳۵۸ واحدی آرام گرفت.

 به گزارش ایرنا، شاخص بورس امروز نیز تحت تاثیر نمادهای فلزی، پالایشی و پتروشیمیایی قرار داشت که اقبال فعالان بازار سرمایه به آنها زمینه رشد شاخص را فراهم کرد.

رشد قیمت نفت و فلزات اساسی و معدنی در بازاهای جهانی در ماه های اخیر موجب افزایش سوددهی شرکت های مرتبط با آنها در بازار سرمایه ایران شده است.

بر این اساس، نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، فملی (ملی صنایع مس)، فارس (هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس)، وغدیر (سرمایه گذاری غدیر)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر) و شتران (پالایش نفت تهران) در معاملات امروز با رشد خود بیشترین سهم را در رشد شاخص داشتند.

گروه فلزات اساسی در معاملات امروز در صدر گروه های بورسی قرار داشت؛ در معاملات امروز در این گروه ۱۴۳ سهم به ارزش ۴۳۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

گروه خودرو به ارزش ۴۳۱ میلیارد ریال و کانی های فلزی به ارزش ۳۸۳ میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص داد.

در رده چهارم گروه فراورده های نفتی با معاملاتی به ارزش ۳۰۹ میلیارد ریال جای گرفت.

گروه شیمیایی نیز با معاملاتی به ارزش ۲۵۹ میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.

در معاملات امروز یک میلیارد و ۱۷۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش سه هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال در ۹۱ هزار و ۳۱ نوبت خرید و فروش شد.

امروز بیشتر شاخص های اصلی بازار سرمایه روندی صعودی داشتند؛ بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۲۶۵ واحد بالا رفت، اما شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۱۶ واحد افت کرد.

شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، نیز ۱۲ واحد کاهش یافت، اما شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، ۷۰۷ واحد افزایش یافت.

شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، ۷۲۸ واحد و شاخص بازار دوم بورس یک هزار و ۲۹ واحد بالا رفت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches