×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
برگزاری هشتمین کنفرانس و نمایشگاه تجارت کشورهای اسلامی در مالزی

اقتصادتهران: هشتمین کنفرانس و نمایشگاه تجارت کشورهای اسلامی روز چهارشنبه در مرکز تجارت جهانی کشور مالزی در کوآلالامپور آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا دیانی، رییس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی، در حاشیه مراسم افتتاحیه این رویداد پیرامون اهمیت و نقش چنین جوایزی در فعالیت و تعامل کشورهای اسلامی گفت: حضور ایران در این رویدادها راهگشای مسیرهایی است که نگاه محدود داخلی ما در ایران، آنها را بسته و قفل می‌بیند.

 دیانی ادامه داد: اگر اقتصاد بر مبنای نخبگان بخش خصوصی در ایران حکمفرما شود، برند ایران در جهان اسلام بی نظیر خواهد شد.

وی تاکید کرد: از آن جا که در حال حاضر فضای سیاسی بین برخی کشورهای اسلامی دچار تنش است، این قبیل رویدادها بستر خوبی را برای حضور اقتصاد ایران در بازار کشورهای مختلف ایجاد می‌کند.

هم‌چنین محمد راجا طلیب – مدیـر عامل مرکز تجارت بین الملل سـازمان همکاری اسـلامی – در مراسم افتتاحیه این رویداد گفت: خوشحالیم که کشور مالزی بار دیگر میزبان نمایندگان کشورهای اسلامی است و این کشورها با هدف توسعه روابط و ارتقای مهارت‌ها و توانمندی‌های خود و با ملیت‌های مختلف گرد هم جمع شده‌اند تا ارتباطات تجاری خود را گسترش دهند.

 رییس هشتمین کنفرانس و نمایشگاه تجارت کشورهای اسلامی ادامه داد: کنفرانس و نمایشگاه تجارت کشورهای اسلامی یک رویداد به نام و تاثیرگذار و یکی از مهمترین رویدادهایی است که صنعتگران، سیاستگذاران، کارآفرینان، سرمایه گذاران و پژوهشگران را از بخش‌های مختلف دنیا زیر یک سقف گرد هم آورده تا فرصت‌ها و منافع موجود میان آنها را به اشتراک بگذارد.

وی تصریح کرد: اقتصاد جهانی در سال‌های اخیر دچار مشکلات و نوسان‌هایی شده که شاید جهان اسلام بیشترین تاثیر را از این نوسان‌ها پذیرفته است. چالش‌های ژئوپلتیک، ساختارهای اقتصادی وابسته به مسایل مذهبی، اقتصاد حلال، توسعه منابع انسانی و آموزش از جمله این چالش‌ها بوده است. از این رو این رویداد یک الگوی تجاری را برای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی ارایه کرده و کشورها را به تجارت و تعاملات بین المللی، یافتن فرصت‌های جدید و فعالیت بیشتر تشویق می‌کند.

وی افزود: کنفرانس‌های جانبی، جایزه نخبگان جهان اسلام، گردهمایی تجارت و اقتصاد آسیا و آفریقا، کنفرانس آموزش عالی کشورهای اسلامی، کنفرانس زیرساخت و سرمایه‌گذاری کشورهای اسلامی و کنفرانس زنان جهان اسلام از جمله بخش‌های رویداد امسال است که تحقق به این اهداف کمک می کند.

 راجا طلیب اضافه کرد: در این دوره اهمیت و توجه زیادی را به بخش تجارت و سرمایه گذاری در حوزه کشورهای آفریقایی معطوف داشتیم که یکی از وجه تمایزهای رویداد امسال خواهد بود.

 وی تصریح کرد: این کنفرانس در خصوص الگوها و شیوه‌هایی بحث و تبادل نظر می‌کند که قرار است به زیرساخت‌های قوی و منابع کشورهای اسلامی برای پیشرفت و توسعه تبدیل شود و با توجه به نقش زنان در این مسیر امسال جایزه زنان کارآفرین جهان اسلام را نیز پیش بینی کردیم تا زنان موفق و برجسته کشورهای اسلامی را نیز معرفی و تشویق کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches