×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
همایش سراسر استادان زبان فارسی پاکستان برگزار می شود

اقتصادتهران: رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در ملاقات با رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان، ضمن تاکید بر ضرورت گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه های عملی و دانشگاهی، پیشنهاد برگزاری همایش استادان زبان فارسی پاکستان را مطرح کرد.

به گزارش ایرنا، شهاب الدین دارایی رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در ملاقات با دکتر مختار احمد، همچنین با وی در خصوص برگزاری همایش سراسری استادان زبان و ادبیات فارسی پاکستان درپایتخت این کشور گفت وگو و تبادل نظر کرد و پیشنهاد کرد این همایش سراسری به میزبانی یکی از دنشگاه های پاکستان برگزار شود.

عیسی کریمی رئیس مرکز تحقیقات زبان فارسی در اسلام آباد نیز در این ملاقات حضور داشت.

دارایی گفت: رایزنی فرهنگی ایران علاقه مند به توسعه روابط علمی و دانشگاهی با مراکز علمی و دانشگاهی پاکستان است و تمایل دارد کنفرانس و همایش های علمی باهمکاری کمیسیون آموزش عالی دولت پاکستان برگزار کند و درهمین رابطه برگزاری همایش سراسری استادان زبان فارسی دانشگاه های پاکستان و نیز اعطای نشان باعنوان ”سعدی و اقبال“ به صاحبان آثار برتر در حوزه زبان و ادب فارسی را پیشنهاد می کند.

دکتر مختار احمد، رئیس کمیسیون آموزش عالی دولت پاکستان نیز ضمن استقبال از پیشنهاد طرف ایرانی گفت: سعدی و اقبال نماد شخصیت ادبی دوکشور محسوب می شوند که سعدی شاعر ملی ایران و اقبال شاعر ملی پاکستان بشمار می آیند. ما نیز شخصا بدنبال ایجاد چنین اقدامی بودیم اما از این که طرف ایرانی برای انجام آن پیشقدم شده، خوشحالیم و آماده همکاری هستیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches