×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران: مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: برداشت گندم از سطح ۵۵۶ هزار هکتار از مزراع آغاز شد و همزمان با کار خرید تضمینی این محصول نیز انجام می شود.

محمدصالح احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال زراعی جاری ۵۵۶ هزار هکتار شامل ۵۲۲ هزار هکتار مزارع دیم و ۳۴ هزار هکتارمزارع آبی زیر کشت محصول گندم رفته است.

وی با اشاره به اینکه به علت تاخیر در بارندگی های پاییزه و سرمای زمستانه خسارات زیادی به مزارع گندم استان وارد شده است اضافه کرد: این خسارت ها باعث شده سطح قابل برداشت مزارع گندم به ۵۳۳ هزار هکتار کاهش یابد که این میزان شامل ۵۰۰ هزار هکتار اراضی دیم و ۳۳ هزار هکتار اراضی آبی است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی کردستان افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از ۶۵۰ هزار تن گندم در استان تولید و ۵۲۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شود.

احمدی گفت: در سال جاری ۹۴ مرکز خریدگندم شامل ۷۳ مرکز خرید سازمان تعاون روستایی و ۲۱ مرکز خرید بخش خصوصی شامل سیلو و کارخانجات آرد، کار خرید گندم را از کشاورزان به قیمت مصوبه ۱۳ هزار ریال با لحاظ درجه پاکی گندم شروع کرده اند.

به گفته وی، برداشت گندم همه ساله از ابتدای تابستان آغاز می شود و مناطق گرمسیری مانند کامیاران، مریوان و سروآباد جز اولین مناطقی هستند که کشاورزان اقدام به برداشت گندم می کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری یک هزار و ۵۰۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر کار برداشت مزارع گندم را به عهده دارند و هم اکنون ۲۸ گروه بخش خصوصی و دولتی کار نظارت بر افت و ریزش کمباین ها را در شهرستان های استان انجام می دهند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches