×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
پیشرفت قطعه یک آزادراه تهران-شمال ۷۷٫۵ درصد است

اقتصادتهران: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به پیشرفت ۷۷٫۵ درصدی قطعه یک آزاد راه تهران-شمال اشاره کرد و گفت: پیشرفت این قطعه از پروژه در امسال تنها ۲۵ درصد بوده است.

«خیرالله خادمی» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه آزادراه تهران- شمال گفت: پیشرفت قطعه یک تا پایان سال ۱۳۹۳و میانگین ۱۹ سال گذشته فقط ۳۳ درصد بوده، اما در دولت یازدهم و در سال های ۱۳۹۴تا ۱۳۹۵ پیشرفت بیش از ۴۵ درصد ثبت شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که فاصله ۹۲ کیلومتری این مسیر با بهره برداری از قطعه یک در بهار ۱۳۹۶ به ۳۲ کیلومتر کاهش می یابد، افزود: ۵۰ درصد مسیر تونل و ۲ هزار و ۳۵۰متر آن پل های بزرگ است. هزینه تکمیل باقی مانده این پروژه بیش از پنج هزار میلیارد ریال است.

خادمی اظهار داشت: هم اکنون در این ۳۲ کیلومتر ۹۷۰ ماشین آلات سنگین، ۱۳۳ کارگاه و سه هزار و ۴۰۰ نفر فعال هستند و مقرر شده است روسازی آن به صورت بتنی انجام شود که با واردات تجهیزات مورد نیاز عملیات رویه بتنی آن از هفته آینده آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، قطعه یک آزاد راه تهران – شمال به طول ۳۲ کیلومتر از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می‌رسد.

با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می گذرد حذف و مسیر تهران به شمال حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه می‌شود و شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل و شرکت آزاد راه تهران – شمال در صدد است این قطعه تا بهار سال ۱۳۹۶ زیر بار ترافیک برود.

**قطعات ۲و ۳

وی به برآوردهای اولیه هزینه ساخت قطعات ۲ و۳ این آزاد راه اشاره کرد و گفت: برآورد اولیه ما هزینه ۲۰ هزار میلیارد ریالی (۲ هزار میلیارد تومان) برای ساخت قطعه دوم و هزینه ۴۰ هزار میلیارد ریالی (چهار هزار میلیارد تومان) برای قطعه سوم آزاد راه است.

خادمی یادآور شد: شرکت چینی در این قطعه کار خود را به پایان رسانده و هم اکنون شش پیمانکار در سه شیفت کاری مشغول هستند و کار با توجه به شرایط سخت منطقه و با تلاش متخصصان ایرانی با پیشرفت خوبی در حال انجام است و تاکنون برای تملک اراضی این دو قطعه ۳۲۰ میلیارد ریال(۳۲ میلیارد تومان) پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، قطعه دوم این آزادراه حدفاصل دو آب شهرستانک – پل زنگوله به طول تقریبی ۲۵ کیلومتر است، تونل های بلند البرز هر یک به طول ۶ هزار و ۴۵۰ متر در این منطقه قرار دارد و با اجرای این قطعه طول مسیر جاده فعلی کرج – چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاهتر می شود.

قطعه سوم آزادراه تهران – شمال حد فاصل پل زنگوله – سه راهی دشت نظیر، به طول تقریبی ۴۶ کیلومتر است، این مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و اخیرا شرکت آزاد راه تهران – شمال با یک شرکت کره ای برای سرمایه گذاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری در این قطعه به توافق رسیده است.

قطعه چهار آزاد راه تهران – شمال حدفاصل سه راهی دشت نظیر – چالوس به طول حدود ۲۰ کیلومتر به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و در قسمت‌های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد که با همت دست اندرکاران به خصوص شرکت آزادراه تهران – شمال تابستان ۱۳۹۴ زیر بار ترافیک رفته است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches