×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true

انتخاب ژاپن به عنوان میزبان بازی های المپیک به افزایش شاخص سهام در بورس توکیو منجر شد.

به گزارش رویترز ، انتخاب شهر توکیو به عنوان میزبان رقابت های المپیک سال ۲۰۲۰ سبب شد تا شاخص سهام نیکی ژاپن روز دوشنبه به بالاترین حد خود در پنج هفته اخیر برسد. این انتخاب همچنین امید سرمایه گذاران را به افزایش سوددهی سهام در بورس توکیو افزایش داده و به بازنگری کارشناسان اقتصادی درباره میزان رشد اقتصادی ژاپن در سه ماهه دوم امسال شده است.

شاخص سهام «تایسِی کورپ»، پیمانکار احداث ورزشگاه ها برای مسابقات المپیک سال ۱۹۶۴ نیز هفده ممیز چهاردهم درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود در شش سال و نیم اخیر رسید. علت این مسئله نیز پیش بینی ها درباره احتمال بازسازی ورزشگاه ، از سوی تایسی برای مسابقات المپیک سال ۲۰۲۰ میلادی بوده است. ارزش شاخص سهام نیکی ژاپن اواسط صبح دوشنبه، به بالاترین حد خود از ششم اوت رسید و با دو ممیز هفت دهم درصد افزایش به مجموع چهارده هزار و دویست و سی و هشت ممیز چهل و دو صدم واحد دست یافت. در این میان، شرکت های معاملات املاک و عمرانی بهترین عملکرد را در بورس توکیو داشتند و شاخص سهام در این دو بخش به ترتیب با پنج ممیز یک دهم درصد و چهار ممیز شش دهم درصد افزایش روبرو شد. شاخص سهام دیگر پیمانکاران ژاپنی نیز بهبود یافت و سهام شرکتهای کاجیما، اوبایاشی و شیمیزو نیز بین هفت ممیز نه دهم تا یازده ممیز نه دهم درصد، افزایش سوددهی داشتند.

طبق برآورد مسئولان ورزشی ژاپن، انتخاب توکیو به عنوان میزبان المپیک حدود صد و پنجاه هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد و سه تریلیون ین (معادل سی میلیارد دلار) برای اقتصاد ژاپن سود خواهد داشت.

شاخص فراگیر تاپیکس ژاپن نیز امروز با دو ممیز دو دهم درصد افزایش به مجموع هزار و صد و هفتاد و دو ممیز هفتاد و سه صدم واحد رسید. حجم مبادلات در این شاخص نیز هم اکنون به چهل و سه درصد متوسط روزانه خود در نود روز اخیر رسیده است. افزایش خوش بینی ها به رشد اقتصادی ژاپن در روز دوشنبه اثر مثبتی روی بازار بورس داشت. میزان رشد اقتصادی ژاپن در سه ماهه دوم امسال که ابتدا دو ممیز شش دهم درصد پیش بینی می‌شد، پس از بازنگری به سه ممیز هشت دهم درصد افزایش یافت. بدین ترتیب شینزو آبه نخست وزیر ژاپن قادر خواهد بود طرح خود را برای افزایش میزان مالیاتها بر فروش از سال آینده اعمال کند. با وجود این، برخی کارشناسان درباره انتظارات غیرمنطقی که ممکن است به واسطه انتخاب توکیو برای میزبانی بازیهای المپیک ایجاد شود، هشدار داده‌اند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches