×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بسیاری از تأسیسات مناطق نفتخیز کشور مستهلک است

اقتصادتهران: وزیر نفت با اشاره به اینکه بسیاری از تأسیسات مناطق نفتخیز کشور مستهلک هستند گفت: نوسازی تأسیسات مناطق نفتخیز ایران ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

بیژن نامدار زنگنه روز پنجشنبه در نشست شورای اداری گچساران با اشاره به اینکه روزانه به‌طور میانگین ۱۰ مورد تعمیرات لوله در تأسیسات نفتی به دلیل قدیمی بودن آنها انجام می‌شود، بیان کرد: در صورت اختصاص اعتبار برای تأسیسات مناطق نفتی علاوه بر اشتغالزایی، میزان تولید نیز افزایش خواهد یافت.

وزیر نفت با بیان اینکه در صورتی که وضعیت تولید نفت خوب باشد مشکلات دیگر حل می‌شود گفت: نوسازی تأسیسات نفتی ضروری است.

وی تصریح کرد: برای کمک به رفاه حال زندگی مردم مناطق نفتخیز افزون بر کمک‌های قبلی لازم است حداقل سه تا چهار درصد درآمد نفتی به این مناطق اختصاص یابد.

نامدار زنگنه ابراز داشت: از محل منابع نفتی ۱۰ هزار روستای کشور در سال‌های گذشته گازرسانی شده است.

وزیر نفت اظهار داشت: این طرح از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت‌های مایع تأمین اعتبار شده است.

وی بیان کرد: میزان هزینه انجام شده برای گازرسانی این روستاها چهار میلیارد دلار است و یک میلیارد دلار دیگر باید هزینه شود.

نامدار زنگنه ابراز داشت: یک طرح پنج میلیارد دلاری برای سرمایه گذاری در مناطق نفتخیز کشور اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: در این طرح ۲ میدان نفتی گچساران هم در آن قرار دارد که حداقل ۶۰ تا ۷۰ میلیون دلار در این شهرستان سرمایه گذاری خواهد شد.

وی ساماندهی نیروهای قرارداد موقت را از برنامه‌های جدی وزارت نفت دانست و افزود: کارهای مقدماتی این طرح انجام شده است و در اردیبهشت ۹۷ عملیاتی خواهد شد.

وزیر نفت افزود: برای جذب نیرو باید طوری اقدام شود تا هیچ‌کس احساس نکند به دلیل بی‌عدالتی نتوانسته درجایی مشغول به کار شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای ساخت ۶ واحد پتروشیمی در کهگیلویه و بویراحمد که ۴ واحد آن در گچساران است گفت: هیچ استانی جز در خوزستان و بوشهر این تعداد پتروشیمی در حال ساخت ندارد.

نامدار زنگنه بیان کرد: همه این طرح‌ها دارای سرمایه‌گذار هستند که در صورت راه اندازی این طرح‌ها هر کدام حداقل یک هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به در حال اجرا بودن ۲ طرح بزرگ راهسازی گچساران از محل بودجه نفت گفت: تلاش می‌شود برای تخصیص اعتبار به این طرح‌ها چاره اندیشی شود.

به گزارش ایرنا وزیر نفت بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد برای مسئولیت‌های اجتماعی و عام‌المنفعه با اعتبارات نفتی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

هم‌اکنون در شرکت نفت گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد روزانه ۶۳۰ هزار بشکه نفت، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون فوت مکعب گاز خشک و ۳۵ هزار بشکه مایعات گازی به‌صورت نفتا در این شرکت تولید می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches