×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران: وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ۱۹ میلیون نفر در ایران «بدمسکن» هستند، گفت: اجرای سیاست بازآفرینی شهری علاوه بر ایجاد اشتغال، موجب بهبود زندگی ۶ میلیون خانوار در سراسر کشور خواهد شد.

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی روز پنجشنبه در آیین آغاز اجرای برنامه ملی بازآفرینی در محلات ناکارآمد شهری با تاکید بر نقش برنامه ریز بودن دولت به جای پروژه محور بودن، پیشنهاد کاهش سود تسهیلات مسکن در بافت های ناکارآمد را به ۶ درصد ارایه کرد و اظهار داشت: اجرای سیاست بازآفرینی شهری موجب بهبود زندگی ۶ میلیون خانوار در سراسر کشور خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ستاد بازآفرینی شهری بر اساس مصوبه هیات وزیران در شهریور ماه سال ۱۳۹۳ تشکیل شد، افزود: امروز شهرهای ایران با ۲ چالش بنیادین قابلیت زندگی و روانی حرکت و جابجایی مواجه هستند.

آخوندی اضافه کرد: در بحث قابلیت زندگی هرچند به ظاهر تعداد انباشت مسکن در ایران از تعداد خانوارها فزونتر است، اما برآورد می‌شود که ۱۹ میلیون نفر در «بدمسکنی» زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: حمل‌ونقل حومه‌ای سریع و روان و به‌طور عمده ریلی، تاثیر مستقیمی بر پاسخگویی به تقاضای مسکن دارد. زیرا موجب کاهش تقاضا از مراکز کلان‌شهرها و گرایش به سکونت به حومه می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: شهرها بیش از آنکه یک مجموعه‌ی کالبدی باشند، باید یک سازمان اجتماعی با هویت مشخص و شبکه‌های درونی خود باشند.

آخوندی بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، یادآور شد: در پیمایشی کلی که از وضع کنونی سکونت‌گاه‌های ناکارآمد داشتیم، آنها را در قالب ۲ هزار و ۷۰۰ محله در ۵۴۳ شهر و در ۱۴۱هزار هکتار مساحت شهری شناسایی کردیم.

وی با بیان این که بازآفرینی این محله‌ها به معنی بهبود زندگی بیش از ۶میلیون خانوار است، گفت: حتی اگر سه میلیون واحد مسکونی در ۱۰ سال بهسازی و یا نوسازی شوند، یکی از بزرگترین برنامه‌های بازآفرینی شهری در تاریخ ایران و حتی در مقیاس بین‌المللی اجرا شده ‌است.

وزیر راه و شهرسازی با تصریح این که اولین تاکید ما بر روی برنامه و برنامه‌ریزی از سوی دولت به جای اجرای پروژه از سوی دولت است، افزود به گمان ما بزرگترین نقطه‌ی انحراف طرح مسکن مهر تاکید بر پروژه محوری به ‌جای برنامه‌محوری بوده‌ است. همین انحراف، موجب لغزش دولت به تصدی ساخت مسکن و جانشینی دولت به‌جای مردم و بخش خصوصی شد.

آخوندی با تشریح طرح بازآفرینی شهری، اظهار داشت: در برنامه‌ی بازآفرینی شهری به‌ عنوان بزرگترین برنامه‌ توسعه‌ی شهری تاریخ ایران، کار به ۲ برنامه‌ پنج‌ساله تقسیم شده‌ است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در برنامه‌ اول یک هزار و ۳۳۴ محله قرار دارد، اضافه کرد: بنیان برنامه ما در گام نخست، آفرینشِ مجدد عناصر استخوان‌بندی محله‌هاست که این موضوع بر اساس هر محله متفاوت خواهد بود.

آخوندی تصریح کرد: ممکن است در محله‌ای، نوسازی مدرسه و یا مرکز بهداشت مساله‌ اصلی باشد و در محله‌ دیگر احداث ورزشگاه بتواند این نقش کلیدی را ایفا کند و نیز شاید در محله ای دیگر مسجد، تکیه و یا بازار و یا نوسازی ساختمان‌های با ارزش معماری محله‌ها که یادآور خاطرات جمعی و هویت ساکنان است بتواند راهگشا باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches