×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ایجاد اشتغال و فقر زدایی دو برنامه دولت تا سال ۱۴۰۰

اقتصادتهران: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به گیلان از ایجاد اشتغال و فقر زدایی به عنوان دو برنامه دولت تا سال ۱۴۰۰ خبر داد.

علی ربیعی چهارشنبه شب در جلسه مشترک کارگروه اشتغال، سرمایه گذاری و رونق تولید در استانداری گیلان اظهار داشت: دولت ما به خصوص از دولت یازدهم دوره تاریخی گشوده شدن بحران ها و مشکلات انباشته شده بود.

وی با ابراز نگرانی از بهار آینده اظهار کرد: در حال حاضر خشکسالی داریم که به نظر می رسد که سال آینده سال سختی را داشته باشیم؛ چرا که خاک آمادگی ندارد و آب هم شرایط خوبی ندارد.

ربیعی ریزگردها را یکی دیگر از مشکلات مهم موجود عنوان و تصریح کرد: برای حل مشکل ریزگردها باید کارهایی را انجام می دادیم که ندادیم و بخشی نیز که مربوط به کشورهای دیگر است و دست ما نیست اما امروز ما مسئولیم.

وی ادامه داد: همچنین ۴۰ – ۵۰ سال برای صندوق های بازنشستگی تصمیم نادرست گرفتیم و صندوق ها دیگر ماهیت واقعی ندارند و در این دولت ما باید انجام وظیفه کنیم.

وی با بیان اینکه بیمه یعنی کاهش ریسک برای مردم در آینده (سالمندی)گفت: با این حال شش میلیون نفر بیشتر دفترچه بیمه تامین اجتماعی ندارند.

ربیعی گفت: دهه ۶۰ ایی هایی که سرکار نرفتند به این دوران کشیده شدند و اکنون هر چه بگوییم شغل ایجاد شده به چشم نمی آید و مفهوم شغل را هم در استخدام می دانند.

وی ادامه داد: اتفاقات عجیبی به هم تنیده شده و قطعا عقلانیت و سخت کوشی را بیش از گذشته نیاز داریم.

وی گفت: بخشی از بودجه به صندوق ها و بخشی از بودجه به جاهایی می رود که ناچاریم برود.

ربیعی افزود: در کشور با بحران شکاف طبقاتی و کمبود در آمد مواجه هستیم که یکی از راهکارهای آن بایستی برای رفع عطش بیکاری چاره جویی کرد.

وی با تاکید بر ضرورت هم افزایی در کشور گفت: حق نداریم موفق نشویم ؛چراکه نسل جدید فقط ۲۰ سال حرف های سیاه شنیده و بنابراین ما در حوزه هایی همچون اقتصاد، امنیت و سلامت روانی بایدکار کنیم.

وی گفت: ما باید مدارا، سخت کوشی و عقلانیت داشته و همه در کنار هم قرار بگیریم و هم افزایی داشته باشیم و بیش از گذشته کار کنیم.

ربیعی تصریح کرد: در گیلان نیز بایستی هر هفته کارگروه اشتغال در استان برگزار شود؛ چرا که در این دوره مسئولیت ما سنگین تر است.

وی با بیان اینکه باید در گیلان ۳۵ هزار شغل در زمینه های مختلف در روستاها ایجاد کنیم، تصریح کرد: برای تحقق این مهم بایستی تفکر کار آفرینی بر استان حاکم باشد و کانون توسعه استان شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه فقر زدایی و اشتغال و رفاه دو برنامه دولت تا سال ۱۴۰۰ است، گفت: با اشتغال روستایی می خواهیم فقر زدایی کنیم؛ از اینرو، فقر چند بعدی را مد نظر قرار دهیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches